Sportowe kompakty cieszą się w ostatnich latach coraz większym zainteresowaniem. W gruncie rzeczy prawie każdy producent ma w swojej ofercie hot-hatcha, który potrafi się wykazać na torze, a także sprawdzi się idealnie jako auto na co dzień. Niewątpliwie najbardziej zaciętą rywalizację od zawsze prowadziły niemieckie marki. Jak sprawdzić, który z najnowszych, choć co prawda nie najmocniejszych sportowców jest najszybszy?
Jedynym uczciwym i szczerym do bólu egzaminem jest postawienie ich obok siebie na długiej prostej drodze. Tak też uczynili panowie z kanału "carwow". Do walki o tytuł króla gorącego segmentu C stanęło Audi S3, BMW M135i oraz Mercedes-AMG A 35.
Sprawdź: 5 szybkich kompaktów podnoszących adrenalinę. Który z nich jest najlepszy? Zobacz WIDEO
Audi S3 (8Y)
Czwarta generacja kompaktowego sportowca spod znaku "S" zadebiutowała 11 sierpnia 2020 roku. Wówczas producent z Ingolstadt zaprezentował odmianę Sportback (Hatchback) oraz Limuzyna (Sedan). Pod maską nowej odsłony pracuje 2-litrowy motor benzynowy TFSI o mocy 310 KM i 400 Nm, który w połączeniu z szybką, 7-biegową skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła (quattro) pozwala na osiągnięcie pierwszej "setki" w 4,8 sekundy.
BMW M135i (F40)
BMW serii 1 (F40) to trzecia generacja kompaktowego modelu z Bawarii. Auto zostało postawione na zupełnie nowej płycie podłogowej FAAR, co oznacza, że napęd na tylną oś odszedł w niepamięć. Teraz 2-litrowy silnik o mocy 306 KM i 450 Nm za pomocą 8-biegowej skrzyni automatycznej domyślnie podaje moc na wszystkie cztery koła (xDrive). Podobnie jak w Audi S3, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 4,8 sekundy.
Mercedes-AMG A 35 (W177)
Mercedes-AMG A 35, nazywany także jako "Baby AMG" to najsłabszy i najmniejszy reprezentant rodziny z Affalterbach. Pod maską kompaktowego sportowca Klasy A pracuje 2-litrowy motor benzynowy o mocy 306 KM i 400 Nm. Przy współpracy z 7-biegowym automatem (SPEEDSHIFT DCT 7G) i napędem na obie osie (4MATIC), ten gorący maluch potrafi przyśpieszyć do "setki" w 4,7 sekundy.
Nie przegap: Studenci prywatnych uczelni ustawiają się po to auto w kolejkach. Mercedes-AMG A 35 4MATIC - TEST, OPINIA, WIDEO