Silnik Brabus V12 S powstał w oparciu o jednostkę V12 Biturbo stosowaną w najnowszym Mercedesie S 600. "Uszlachetnienie" silnika rozpoczęto od zwiększenia jego pojemności z 5.5 do 6.3 litra poprzez zastosowanie specjalnego wału korbowego oraz cylindrów o większej średnicy. Modyfikacjom poddano także głowicę. Największy przyrost mocy udało się jednak uzyskać dzięki zastosowaniu większych turbosprężarek i wyczynowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej.
Wszystko to pozwala osiągnąć moc 700 KM przy 5 100 obr./min. oraz potworny moment obrotowy - 1 100 Nm. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni automatycznej.
Osiągi? Godne samochodu sportowego. Od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 240 km/h. Po zdjęciu "kagańca" samochód osiągnie 260 km/h - znacznie za dużo jak na auto o aerodynamice cegły.
Jak przystało na firmę Brabus, zmiany nie ograniczyły się wyłącznie do tego, co znajduje się między przednimi kołami. Same koła też są nowe. Klient może wybrać pomiędzy rozmiarami od 20 do nawet 22 cali, a za odpowiednią dopłatą otrzyma wyczynowe opony Pirelli lub Yokohama.
W ekskluzywnej kabinie pasażerskiej umieszczono natomiast sportowe koło kierownicy, zestaw wskaźników z prędkościomierzem wyskalowanym do 280 km/h oraz skórzaną tapicerkę szytą ręcznie. Na życzenie Brabus przekształci przedział pasażerski G-klasy w małe biuro lub centrum rozrywki, montując odtwarzacze DVD, ekrany ciekłokrystaliczne czy konsole do gier. Wszystko to ma jednak swoją cenę - co najmniej 379 000 euro...
Wyścigowa "cegła"
2009-02-20
19:51
Niemiecka firma BRABUS zaprezentowała wyjątkową wersję Mercedesa klasy G. Wyjątkową, bo napędzaną dwunastocylindrowym silnikiem o mocy aż 700 KM! Jak mówi sam producent tego potwora, to najszybsza cegła na świecie!