Volvo w ostatnich miesiącach notuje wzrosty. Jak informuje szwedzki producent, tylko w lipcu sprzedano na całym świecie przeszło 38 tys. samochodów, co oznacza wzrost o 4,5% w porównaniu do lipca ubiegłego roku. Volvo zyskuje także w Polsce, bo w lipcu sprzedano przeszło 67% więcej samochodów niż w lipcu 2014.
Zobacz też: Volvo XC90 już na polskich drogach - GALERIA
Spory udział w tych wynikach ma nowe Volvo XC90. Auto choć jest najdroższym samochodem w ofercie (w Polsce startuje od 229 900 tys zł), rozchodzi się jak świeże bułeczki. Volvo ogłosiło, że ponad 3/4 wszystkich kupujących ten model, wybiera najwyższą wersję wyposażenia Inscription (cena najtańszego Inscription zaczyna się od 277 700 zł).
Warto wspomnieć, że z danych Volvo wynika, że do sierpnia producent sprzedał 57 tys. egzemplarzy nowej generacji XC90, a plany sprzedażowe na cały rok zakładały 50 tys. aut. Ze względu na duży popyt firma uruchomiła trzecią zmianę w fabryce Torslanda w Szwecji, gdzie wytwarzane jest XC90.