Fragment między Lubniem a Rabką Zdrój podzielono na trzy osobne odcinki: Lubień – Naprawa, Naprawa – Skomielna Biała i Skomielna Biała – Chabówka). W ciągu drogi ekspresowej S7 ma powstać m.in. 2-kilometrowy tunel pod Małym Luboniem a ze względu na urozmaicenie terenu ponad 8 km trasy zaprojektowano po wiaduktach, estakadach, mostach i innych tego typu obiektach.
Przeczytaj też: Zachodnia obwodnica Poznania: ostatni odcinek oddany do ruchu przed świętami
Z ramach infrastruktury drogowej powstaną również: dwa węzły "Skomielna" i "Zabornia", trzy Miejsca Obsługi Podróżnych (w Lubniu, Krzeczowie i Zbójeckiej Górze) i ponad 25 km dróg dojazdowych i serwisowych. Najdłuższy obiekt mostowy ma mieć 992 m długości a w najwyższym punkcie między dnem tunelu a wierzchołkiem góry będzie 107 m różnicy.
Inwestycja drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień – Rabka Zdrój ma zakończyć się w latach 2018-2021.