We wtorek 28 kwietnia ok. godz. 2 na ul. Drobnera we Wrocławiu w wyniku wspólnych działań ITD, policji i drogowców zatrzymano do kontroli 4-osiowy ciągnik siodłowy z 9-osiową naczepą, na której przewożony był nienormatywny ładunek. Przewoźnik posiadał zezwolenie kat. VII na przejazd. W trakcie kontroli ujawniono, że wskazane w zezwoleniu wartości nie odpowiadały rzeczywistym naciskom osi na drogę. Zgodnie z wydanym zezwoleniem masa całkowita zespołu pojazdów z ładunkiem nie powinna przekraczać 155,29 tony i zestaw ten powinien być wyposażony w 17 osi. Tymczasem łączna masa całkowita pojazdu z ładunkiem wyniosła 168,8 tony, a kontrolowany zespół pojazdów posiadał łącznie 13 osi.
Przeczytaj również: Przeładowane gruchoty wiozły drewno. Dziesiątki tysięcy złotych kary dla przewoźników
Przejazd pojazdem o tak dużej masie przy mniejszej ilość osi w bardzo dużym stopniu wpływa na degradację dróg. W tym przypadku mogło dojść nawet do poważnych uszkodzeń mostów i wiaduktów będących na trasie pojazdu. Inspektorzy ITD po kontroli nakazali kierowcy ciężarówki powrócić do miejsca załadunku. Wobec przewoźnika toczą się postępowania administracyjne z ustawy prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o transporcie drogowym w sprawie nałożenia kar pieniężnych.