Toyota GR Supra to 5. generacja legendarnego samochodu sportowego Toyoty i pierwszy globalny model wyprodukowany przez TOYOTA GAZOO Racing. W tym aucie entuzjaści sportowej jazdy otrzymują przyjemną mieszankę mocy, zwrotności oraz precyzji prowadzenia, którą osiągnięto dzięki połączeniu krótkiego rozstawu osi i szerokiego rozstawu kół, niskiej masy własnej, nisko położonego środka ciężkości oraz sztywnej bryły.
Przeczytaj więcej: Nowa Toyota GR Supra - dane techniczne
Nową Suprę w ruch wprawia 3-litrowa jednostka napędowa R6 korzystająca z turbosprężarki typu Twin Scroll. Generowana moc wynosi 340 KM oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która pomaga w gładkim i jednocześnie zdecydowanym przyspieszaniu oraz dobrze radzi sobie z przeniesieniem na tylne koła wysokiego momentu obrotowego, dostępnego w pełnym zakresie na poszczególnych biegach. GR Supra rozpędza się w 4,3 sekundy do „setki”, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Wygląd zewnętrzny ma sporo cech charakterystycznych. Długa maska jest oznaką kombinacji nisko osadzonego i wzdłużnie umieszczonego silnika, a pod odważnie wystylizowanym opakowaniem pełnym krągłości i aerodynamicznych załamań, kryje się 2-osobowa kabina. Rozmiary są nieprzesadzone, auto siedzi nisko, ma potężny dyfuzor i zostało postawione na dużych kołach.
Jak Toyota GR Supra prezentuje się w najbardziej sportowych kolorach - żółtym i czerwonym? Zobaczcie japońską nowość w przygotowanych przez nas galeriach, oceńcie i zagłosujcie w sondzie.