Skuterem można się dostać właściwie wszędzie. Nie stoi się w korkach, nie trzeba używać klimatyzacji. Zobacz, na co zwrócić uwagę, wybierając swój nowy środek lokomocji.
Jeśli chcemy poruszać się po drogach publicznych, a nie mamy do tego uprawnień, powinniśmy wybrać skuter o pojemności silnika do 50 cm3. Ma on jednocześnie blokadę prędkości do 45 km/h - zupełnie wystarczająca do ruchu miejskiego. Wymaganym dokumentem do obsługiwania takiego sprzętu jest w przypadku dorosłych dowód osobisty, młodsi powinni posiadać kartę motorowerową. Użytkowanie sprzętu o większej mocy, a tym samym rozwijającego większą prędkość, wymaga od nas posiadania prawa jazdy (kategoria A). Trzeba też mieć skończone 18 lat.
Typ silnika i spalanie
Ogólnie skutery są bardzo ekonomicznymi pojazdami. Spalają około 3 l/100 km. Gdy zależy nam na skuterze szybkim, dynamicznym, który niekoniecznie mało pali, powinniśmy raczej pomyśleć o kupnie skutera dwusuwowego. Pojazdy te są prostsze w obsłudze i tańsza jest ich naprawa. Wadą tego typu silników jest jednak hałaśliwa praca. Jeśli natomiast priorytetem jest dla nas niskie zużycie paliwa, powinniśmy zainwestować w skuter z silnikiem czterosuwowym. Są zwinniejsze, ale ich naprawy są zdecydowanie droższe.
Na co zwrócić uwagę
Ponieważ skuter jest pojazdem o niewielkich wymiarach, warto przed zakupem solidnie się do niego przymierzyć. Ważna jest nie tylko cena (od 3 do 12 tys. zł.), ale też wielkość obudowy. Zdarza się, że osoby postawne mają problemy z umieszczeniem stóp w podpórkach. Dobrze też wcześniej podpytać o dostęp do części zamiennych i ich koszt. Jeśli planujesz skuterem wyprawy na zakupy, dopilnuj, by miał bagażnik (koszyk) lub chociaż haczyk na torbę. Niezwykle przydatny (z reguły w większych skuterach) jest schowek na kask. Nie musisz go wtedy wszędzie ze sobą nosić.