Dzięki litowo-jonowym akumulatorom o pojemności 90 kWh, zasięg modelu I-PACE wynosi 480 km. Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego (o mocy 100 kW), można naładować akumulatory do 80% w 40 minut. Zwykła domowa ładowarka prądu zmiennego (7 kW) pozwoli na uzyskanie takiego samego zasięgu w nieco ponad dziesięć godzin.
Osiągi
Dwa zaprojektowane przez Jaguara silniki elektryczne zamontowane na każdej z osi mają dość nietypową konstrukcję. Półosie przechodzą przez korpus silnika, co pozwala zachować kompaktowe wymiary. Generują one łącznie 400 KM mocy i 696 Nm momentu obrotowego, zapewniając napęd na wszystkie koła.
Zobacz TEST: Jaguar E-Pace - uroczy kociak
Natychmiastowa dostępność momentu obrotowego oraz wysoka sprawność silników elektrycznych gwarantują typowe dla samochodu sportowego osiągi, rozpędzając model I-PACE od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy.
Design
Opływowa, przypominająca nadwozie typu Coupe sylwetka została zainspirowana wyczynowym Jaguarem C-X75. Do jej elementów charakterystycznych należą krótka i nisko osadzona maska, pełniący rolę spoilera aerodynamicznego dach oraz zaokrąglona tylna szyba. Przesunięta do przodu kabina pasażerska (Cab-forward) kontrastuje z kanciastym tyłem. Aby zapewnić odpowiedni poziom chłodzenia i korzystne własności aerodynamiczne, aktywne przesłony wlotu powietrza otwierają się, kiedy konieczne jest schłodzenie podzespołów. Poza tym pozostają zamknięte.
Dzięki konkurencyjnym kosztom ponoszonym w całym cyklu życia samochodu oraz wysokim wartościom rezydualnym, I-PACE powinien być chętnie wybierany przez klientów prywatnych oraz firmy dążące do ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko oraz do zmniejszenia kosztów eksploatacji floty.
Pierwsze modele I-PACE trafią na polski rynek jeszcze przed wakacjami 2018 roku i będą dostępne w wersjach S, SE oraz HSE. Oferowana będzie także odmiana First Edition, zaś wszystkie wersje będą inspirowane zaprezentowanym pierwotnie pojazdem koncepcyjnym.