Nowy sedan swoimi gabarytami i wyposażeniem plasuje się pomiędzy segmentem kompaktowych samochodów rodzinnych (segment C) a segmentem samochodów klasy średniej wyższej.
We wnętrzu nie brak materiałów wysokiej jakości. Postarano się o to, aby wykończenie było równie na wysokim poziomie, a komfort w kabinie pogłębia staranne wyciszenie.
Renault Fluence oferuje ponad 23 litry schowków rozmieszczonych w całej kabinie, w tym oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej. Pojemność bagażnika jest jedną z największych w tej kategorii samochodów. Łatwy dostęp do jego wnętrza zapewnia nisko umieszczony próg załadunku i szeroki otwór bagażnika.
W zależności od kraju Renault Fluence będzie wyposażone w szeroką gamę silników. Paletę jednostek stanowią dwa silniki benzynowe oraz 5 wersji silnika wysokoprężnego 1,5dCi. Nowością w układzie przeniesienia napędu będzie skrzynia biegów o podwójnym sprzęgle DCT (Dual Clutch Transmission). W 2011 roku pojawi się również wersja z napędem w 100 procentach elektrycznym.
Renault Fluence będzie sprzedawane od listopada 2009 roku w Turcji, Rosji i Rumunii. Miesiąc później pierwsze egzemplarze powinny dojechać również do Polski.
Renault fluence w pigułce:
Rodzaj nadwozia – sedan
Wymiary nadwozia (dł./szer./wys.) – 4620/1809/1479 mm
Rozstaw osi – 2702 mm
Pojemność bagażnika – 530 l
Napęd na koła przednie
Silniki:
benzynowe: 1,6 16V/110 KM, 2,0 16V/140 KM
wysokoprężne: 1,5dCi/85 KM, 1,5dCi/90 KM FAP, 1,5dCi/105 KM, 1,5dCi/110 KM FAP, 1,5dCi/110 KM FAP DCT
Żegnaj Megane, niech żyje Fluence!
2009-09-10
17:14
Już jesienią renault chce wkroczyć do polski z nowym sedanem klasy kompakt. Co z „klasyczną megane”? Zniknie z rynku, a jej miejsce zastąpi fluence. Z zewnątrz auto jest kwintesencją francuszczyzny, tyle że powstawać będzie.... w Turcji.