Za napęd nowej hybrydy typu plug-in w ofercie francuskiej marki odpowiada jednostka benzynowa 1.6 PureTech, generująca 180 KM (132 kW), którą wspiera silnik elektryczny o mocy 110 KM (80 kW). W świecie pojazdów hybrydowych moc skaluje się nieco inaczej, dlatego łączna moc obu silników w hybrydowym 508 i 508 SW wynosi dokładnie 225 KM (165 kW).
Sprawdź: TEST, OPINIA - Peugeot 508 GT 1.6 Turbo 225 KM EAT8: Francja elegancja
Jest to dokładnie tyle samo mocy, ile generuje mocna jednostka 1.6 Turbo w gamie producenta. Połączenie nieco słabszej jednostki z wydajnym silnikiem elektrycznym, pozwoliło francuskim inżynierom na osiągnięcie najlepszego wyniku pod względem emisji spalin - 29g dwutlenku węgla/100 km (według normy WLTP). Jest to na ten moment rekordowy wynik w segmencie samochodów hybrydowych.
Baterie zastosowane w nowym 508 i 508 SW HYBRID mają 11,8 kWh pojemności, co według deklaracji producenta, ma pozwolić wersji sedan na pokonanie do 54 kilometrów, a wersji kombi na pokonanie do 52 kilometrów. Naładowanie akumulatorów przy użyciu stacji Wallbox (32A) ma potrwać nie dłużej niż 1 godzinę i 45 minut.
Zobacz: TEST Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130 S&S Allure: kombi nie musi być nudne
Obecność baterii ma swoje plusy, ale również minusy, które swoje odzwierciedlenie najczęściej widzimy w bagażnikach hybrydowych aut. W tym wypadku dzięki platformie EMP2 (Efficent Modular Platform), na której zbudowano nowe 508, akumulatory zostały schowane w podwoziu, co oznacza, że pojemność bagażnika w obu wariantach nie uległa zmianie: Sedan (487 litrów), Station Wagon (530 litrów).
Nowy Peugeot 508 HYBRID będzie dostępny w wersjach wyposażenia Allure oraz Allure Business, GT Line i GT. Sprzedaż pierwszych egzemplarzy ruszy we Francji na początku 2020 roku, natomiast na polską ofertę przyjdzie nam jeszcze poczekać.