Zenos E10 S to kolejny samochód pokroju Caterhama czy KTM X-bow. Podobnie jak u konkurentów w aucie najważniejszy jest stosunek mocy do masy pojazdu.
Układ napędowy najnowszego Zenosa składa się z benzynowego, doładowanego silnika EcoBoost o pojemności 2-litrów, generującego 253 KM i 400 Nm, oraz 5-biegowej ręcznej skrzyni biegów, przenoszącej moc i moment obrotowy na tylną oś. Zastosowanie lekkiej konstrukcji nadwozia typu monokokpit, powstałej z aluminium i włókna węglowego, pozwoliło na osiągnięcie przyspieszenia 0-100 km/h w około 4 s.
Zobacz też: Caterham Seven 165: najsłabszy model w rodzinie - ZDJĘCIA
Zenosa E10 S trzeba zapłacić minimum 29 995 funtów (około 160 tys. zł). Natomiast za 32 995 funtów otrzymamy egzemplarz wyposażony w pakiet torowy, w którego skład wchodzi m.in. szpera, 6-biegowa skrzynia biegów, lżejsze fotele, 4-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz regulowane zawieszenie.