Zeppelin - powrót legendy (galeria!)

2009-02-13 19:03

Już zwykły Maybach to auto na wskroś luksusowe, ale zapowiadana na Salon Samochodowy w Genewie wersja Zeppelin ma wyznaczać nowe standardy w klasie aut "ultraluksusowych".

W latach 1928-1934 Maybach Zeppelin był swego rodzaju szczytowym osiągnięciem motoryzacji, synonimem luksusu w najczystszej postaci, autem wyznaczającym nowe szczyty w samochodowym świecie. Teraz, po 80 latach, nazwa Zeppelin powraca i bazując na modelach Maybacha 57S i 62S, roztacza wokół siebie magiczną aurę ekskluzywności.

Pod maską wersji Zeppelin znajduje się dobrze znany silnik V12 o pojemności 6-litrów i podwójnym turbodoładowaniu, który zapewnia moc 640 KM (o 28 KM więcej niż w standardowych odmianach) oraz moment obrotowy o wartości 1000 Nm.

Z zewnątrz auto wyróżnia się przede wszystkim dwubarwnym nadwoziem. Retuszowi poddano lusterka boczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami, które mają teraz bardziej kanciaste kształty, a nowo zaprojektowane, 20-calowe felgi aluminiowe pokryto lakierem o barwie przydymionego chromu. Całość dopełniają przyciemnione tylne lampy i dwie podwójne, prostokątne końcówki układu wydechowego. Przysłowiową "wisienką na torcie" są przedni i tylny emblemat Maybacha z dopiskiem Zeppelin.

Wnętrze samochodu to najlepsze i najdroższe materiały wykończeniowe. Siedzenia i boki kabiny pokryto najwyższej jakości beżową skórą i drewnianymi inkrustacjami pokrytymi czarnym lakierem fortepianowym. O wersji auta przypomina napis Maybach Zeppelin umieszczony na przedniej konsoli środkowej oraz wytłoczony na komplecie kieliszków do szampana.

Maybach Zeppelin będzie ograniczony do zaledwie 100 egzemplarzy. Zamówienia będą przyjmowane od marca, tuż po premierze na Salonie Samochodowym w Genewie, a pierwsze egzemplarze powinny trafić do swoich właścicieli we wrześniu tego roku. Cena wersji "mniejszej" wersji 57S zaczynać się będzie od 406 tysięcy euro. Ekstremalnie luksusowy, dłuższy model 62S będzie kosztował minimum 473 tysięcy...