Pod maską „zielonego” Freelandera znalazł się standardowy, 2.2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 160 KM, który wyposażono w system start/stop. Zadaniem systemu jest zatrzymanie pracy silnika w sprzyjających warunkach (np. podczas dłuższego postoju na światłach), a następnie ponowny jego rozruch.
Oprócz systemu start/stop, Freelander otrzymał wskaźnik zmiany przełożenia, podpowiadający kierowcy w którym momencie zmienić bieg, aby uzyskać jak najmniejsze spalanie. Całości dopełniają specjalne opony o niskich oporach toczenia.
Wszystkie te zabiegi zaowocowały obniżeniem zużycia paliwa z 7,7 do 6,8 l/100km oraz redukcją emisji CO2 o 8 procent.
„Zielony” Freelander
2008-10-06
17:40
Na salonie samochodowym w Paryżu Land Rover zaprezentował odświeżonego i ekologicznego Freelandera 2 TD4_e Stop/Start.