Od września br. flagowe warianty Porsche 718 z 6-cylindrowymi silnikami o pojemności 4 litrów (Boxster GTS 4.0, Cayman GTS 4.0, Spyder oraz Cayman GT4) można już zamawiać z 7-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią PDK. Do tej pory ww. warianty były dostępne wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną.
Sprawdź: Porsche Panamera lifting 2020. Jeszcze bardziej wszechstronne, komfortowe i szybsze - CENY, GALERIA
Zastosowanie automatycznej przekładni niewątpliwie podniesie komfort podróżowania i poprawi czas przyśpieszenia od 0 do 100 km/h. Flagowe modele GT (718 Spyder i 718 Cayman GT4) o mocy 420 KM z automatem, na tle tych z manualną skrzynią, na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h potrzebują 3,9 sekundy (0,5 s mniej), zaś do 200 km/h rozpędzają się w 13,4 sekundy (0,4 s szybciej).
Zmiany dotyczą też modeli 718 Cayman GTS 4.0 i 718 Boxster GTS 4.0. W tym przypadku obie wersje o mocy 400 KM notują pierwszą setkę w równe 4 sekundy (0,5 s szybciej). Z kolei 200 km/h pojawia się na zegarach już po 13,7 sekundy (o 0,4 s szybciej niż wersje ze skrzynią manualną).
Większy komfort i możliwości
W modelach 718 GTS 4.0 standardowy pakiet Sport Chrono dostosowuje charakterystykę zmiany biegów PDK do czterech różnych trybów jazdy (Normal, Sport, Sport Plus i Individual). W trybie Sport zmiana przełożeń odbywa się szybciej, redukcje następują wcześniej i w połączeniu z automatycznym podbiciem obrotów (tzw. międzygaz), a optymalne przyspieszenie wspierają późniejsze punkty załączania kolejnych biegów.
Wszystko dzieje się jeszcze szybciej w trybie Sport Plus, który został skonfigurowany pod kątem maksymalnych osiągów. W pełni wykorzystuje on rezerwy 6-cylindrowego wolnossącego boksera. Z programem Sport Plus zintegrowano również funkcję wyścigowego ruszania – Launch Control. Wraz z automatyczną przekładnią na pokładzie znajdzie się przycisk Sport Response, który pozwala kierowcy na ok. 20 sekund aktywować maksymalne osiągi silnika i skrzyni biegów – niezależnie od aktualnie wybranego programu. Ta inspirowana sportem motorowym funkcja pomaga przy spontanicznych manewrach wyprzedzania.
Ceny poznamy później
W chwili publikacji polski importer nie może doprecyzować ile dokładnie wyniesie dopłata za przekładnie PDK do poszczególnych modeli. Zważywszy jednak na fakt, że w "tańszych" modelach taka wygoda kosztuje ok. 13 tys. złotych, można zakładać, że przy konfigurowaniu sportowych modeli taniej nie będzie.