Obecna generacja Peugeota 308 jest na rynku od siedmiu lat. Choć większość rywali została całkowicie odnowiona, Francuzi wciąż jeszcze tego nie zrobili. Na zupełnie nową generację 308 musimy poczekać, a przez ten czas trzeba będzie zadowolić się zastosowanymi poprawkami, które są już z pewnością ostatnimi przed zmianą generacji. Co się zmieniło w tym popularnym kompakcie? Od strony wizualne do palety lakierów doszedł kolor o nazwie Vertigo Blue, a także dwa nowe wzory felg aluminiowych.
Porównaliśmy: Skoda Octavia RS Challenge kontra Peugeot 308 GTi. Te hot-hatche wkrótce znikną z rynku - TEST, OPINIA
O wiele ważniejsze są zmiany we wnętrzy samochodu. Analogowe wskaźniki zastąpiono całkowicie cyfrową konfiguracją zegarów. Mierzący 10 cali ekran wchodzący w skład koncepcji i-Cockpit, wykorzystuje tę samą technologię cyfrową, co w modelach 208 i 2008 i jest uzupełniony pojemnościowym systemem informacyjno-rozrywkowym. Wygląd zegarów można konfigurować w rozmaity sposób, tak aby prezentowane dane były dostosowane do preferencji kierującego.
Niezależnie od poziomu wyposażenia, Peugeot 308 po liftingu zawsze będzie oferował dwustrefową klimatyzację, automatyczne reflektory, tylne czujniki parkowania, cyfrowe radio DAB, automatyczne wycieraczki przedniej szyby i automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne. Wśród technologii bezpieczeństwa można liczyć m.in. na: adaptacyjny tempomat, kamera 180 stopni, aktywne ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, automatyczny przełącznik świateł drogowych, rozpoznawanie znaków prędkości, wykrywanie innych pojazdów w martwej strefie oraz ostrzeganie kierowcy o zmęczeniu.
Pod maskę trafiają benzynowe turbodoładowane silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.2 litra, które są dostępne w wersjach o mocy 110 lub 130 koni mechanicznych. Ten pierwszy jest oferowany tylko z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, podczas gdy drugi może być również wyposażony w ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów. Wysokoprężny motor 4-cylindrowy 1.5 litra generuje moc 100 lub 130 koni mechanicznych i jest łączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a w 130-konnej odmianie opcjonalnie z ośmiostopniową automatyczną przekładnią.
Zobacz również: Elektryczny Peugeot e-Traveller debiutuje. W mieście powinien sprawdzić się znakomicie - GALERIA
Wciąż w palecie pozostaje Peugeot 308 GTi napędzany turbodoładowanym 1.6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 263 koni mechanicznych i 340 Nm momentu obrotowego. Motor jest łączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i ze startu umożliwia osiągnięcie „setki” w 6 sekund oraz rozpędzenie pojazdu do maksymalnie prędkości 250 km/h.