Pierwsze co rzuca się w oczy do duży grill. W reflektorach doszukamy się podobieństw zaczerpniętych z większej Insignii a bryła całego przodu upodobniona jest do wspomnianego już Adama. Według niepotwierdzonych informacji, nowa Astra ma być większa od poprzedniczki co powinno wiązać się w przestronniejszym wnętrzem. Przejdzie też kurację odchudzającą przez co waga auta spadnie o koło 100 kg.
Przeczytaj też: Opel Astra OPC Extreme: najszybsza Astra w historii
Jeśli chodzi o zawieszenie, to główną cechą siódmej generacji Opla Astry będzie niezależne tylne zawieszenie, a za napęd mają odpowiadać wydajne silniki spełniające wyśrubowane normy emisji spalin. Nowy Opel Astra produkowany będzie w polskich zakładach w Gliwicach i prawdopodobnie w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii.
Debiut zapowiadany jest na drugą połowę 2015 roku.