W skład Wschodniej Obwodnicy Warszawy ma wejść odcinek drogi ekspresowej S17, która połączy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy z drogą ekspresową S8 w okolicy Marek. Odcinek jaki ma powstać to ponad 20 km nowej trasy. Inwestycja zostanie podzielona na trzy odcinki: węzeł Drewnica (z S8) - węzeł Zakręt o długości 15 km, węzeł Zakręt - węzeł Lubelska (2,5 km) oraz sam węzeł Lubelska (2 km).
Zobacz też: Przemyśl z nowymi kilometrami obwodnicy oddanymi do użytku
Największym problemem dla drogowców było wytyczenie szlaku dla najdłuższego odcinka. Pod uwagę brano kilka wariantów, łącznie z wybudowaniem tunelu pod Wesołą. Przeprowadzone studium wykazało, że najkorzystniejszym będzie wariant przez Sulejówek. W kwietniu GDDKiA wystąpiła o pierwsze decyzje, potrzebne do rozpoczęcia inwestycji. Kiedy droga powstanie? W 2014 w swoim expose premier Kopacz zapowiadała oddanie do użytku całej obwodnicy Warszawy w 2020 roku.
Nie przegap: Expose premier Ewy Kopacz o drogach: realne obietnice czy gruszki na wierzbie?
Po zakończeniu całej inwestycji tzw. warszawski ring będzie mierzył około 82 km. Obecnie do użytku oddanych jest 38 km. Trwa remont odcinka trasy Armii Krajowej z Mostem Grota-Roweckiego (6,8 km), a na kolejne 18,5 km Południowej Obwodnicy Warszawy (odcinek od Węzła Puławska do Węzła Lubelska z mostem przez Wisłę w ciągu trasy S2) trwa postępowanie przetargowe.
Poniżej przedstawiamy mapkę pełnego przebiegu tzw. warszawskiego ringu.
MAPKA - pełny układ stołecznej obwodnicy
*kliknij aby powiększyć