Tak to już w Porsche bywa. Kiedy przychodzi do debiutu odświeżonych lub zupełnie nowych 911-stek, premiery mają miejsce cały rok. Wszystko dlatego, że model 911 ma masę różnych wariantów, które w głównej mierze różnią się zderzakami, spojlerami i osiągami.
Nowe Porsche 911 Turbo nie ma 650 KM jak "S-ka", ale jest tak samo szybkie, jak poprzednia generacja Turbo S. To oznacza, że 6-cylindrowy boxer twin-turbo o pojemności 3,8-litra generuje całe 580 KM. Tym sposobem za pomocą 8-stopniowej skrzyni automatycznej PDK sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 2,7 sekundy (2,8 s. w przypadku cabrio). Prędkość maksymalna wynosi z kolei 320 km/h.
Jakby nie było, nowe Turbo czerpie bardzo dużo od swojego silniejszego braciszka z "S-ką" w nazwie. Tu również znajdzie się poszerzona oś z przodu (1,65-cala) oraz z tyłu (0,39 cala), a także szersze opony na przedniej osi (225/35/R20) oraz tylnej osi (315/30/R21).
Zobacz: Debiutuje nowe Porsche 911 Targa. Napęd na 4 koła w standardzie, 7-biegowy manual w opcji
Na wyposażeniu znajdzie się także system skrętnej tylnej osi, system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), sportowe i bardziej komfortowe niż wcześniej zawieszenie PASM (opcjonalnie obniżone o 10 mm) czy sportowy układ wydechowy. Co więcej, wariant Turbo będziemy mogli rozpoznać po czerwonych zaciskach i ewentualnie opcjonalnych, ceramicznych tarczach hamulcowych.
Przeczytaj także: Co tu się dzieje? Ktoś zabrał Porsche 911 Carrera 4S Cabrio w offroad - WIDEO
Ceny nowego Porsche 911 Turbo w Polsce nie są jeszcze znane. Najprawdopodobniej szczegółowe cenniki i listę opcji poznamy bliżej września 2020 r.