Ta limuzyna czterech pierścieni robi ogromne wrażenie. Auto w wersji przedłużonej A8 L mierzy 5,3 m długości, waży ponad 2 tony i ocieka elegancją. Mimo solidnych gabarytów wóz jest zwinny na drodze i pozwala sobą łatwo manewrować na parkingach. Tylne koła są skrętne, dzięki czemu w zależności od prędkości pojazdu są one w stanie zmienić swoje położenie o kilka stopni. Dzięki temu Audi A8 lepiej trzyma się drogi na długich łukach i jednocześnie o wiele łatwiej się nim parkuje.
Testowaliśmy: Audi A8 L 55 TFSI: pokaz siły i powrót na szczyt
Audi A8 jest wewnątrz bardzo przestronne, rewelacyjnie wykończone i ma w wyposażeniu masę udogodnień oraz zaawansowanych rozwiązań technicznych. Cyfrowe zegary, obsługa przeniesiona w całości na dotykowe ekrany, sterowanie funkcjami auta za pomocą naturalnego głosu, arsenał asystentów wspomagających prowadzenie, funkcja masażu stóp, automatycznie dociągane drzwi czy elektrycznie chowane osłony nawiewów w desce, to tylko niektóre efektowne gadżety znajdujące się w Audi A8.
WIDEO - tak prezentuje się Audi A8 L
Mocy zawsze pod dostatkiem
Flagowiec zasilany silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi, niezależnie od wersji układu napędowego zawsze legitymuje się bardzo dobrymi osiągami. W polskiej ofercie można zdecydować się na benzynową odmianę 55 TFSI quattro tiptronic o mocy 340 koni mechanicznych (3.0 V6, 0-100 km/h w 5,6 s) lub jednego z dwóch dostępnych diesli. Pierwszy 50 TDI quattro tiptronic legitymuje się mocą 286 KM (3.0 V6, 0-100 km/h w 5,9 s), a drugi 60 TDI quattro tiptronic wytwarza potężną moc 435 KM i 900 Nm (4.0 V8, 0-100 km/h w 4,4 s).
Pisaliśmy także: Flagowe Audi zelektryfikowane. Oto Audi A8 L 60 TFSI e quattro - GALERIA
W standardzie montowany jest układ napędowy quattro oraz automatyczna skrzynia biegów. Napęd jest zelektryfikowany poprzez zastosowanie układu typu Mild Hybrid. Alternator i rozrusznik to jeden element chłodzony cieczą, a jego użycie umożliwiło nie tylko rekuperację energii magazynowanej w dodatkowej baterii (do 12 kW), ale i toczenie się z całkowicie wyłączonym silnikiem.
Cena luksusu
Rozpiętość cen Audi A8 jest znaczna. Bazowa wersja 50 TDI to wydatek minimum 423 100 zł. Kolejne na liście 55 TFSI kosztuje co najmniej 456 200 zł, a na 60 TDI trzeba wyjściowo przygotować 522 400 zł. Kilka tysięcy złotych należy doliczyć do nadwozia przedłużonego, natomiast doposażenie auta w różne nowinki i elementy podnoszące komfort potrafi łatwo podnieść ostateczną cenę nawet o ponad 100 tys. zł.
GALERIA - zobacz Audi A8 w szczegółach