Nowe Subaru Impreza to według zapewnień producenta auto zaprojektowane od podstaw. Inżynierowie Subaru twierdzą, że to największy przełom w historii Imprezy. Auto zostało zbudowane na nowej platformie Subaru Global Platform. Tradycja montowania napędu Symmetrical All-Wheel Drive została zachowana, a dodatkowo będzie możliwość zastosowania hybrydowego systemu napędowego.
Zobacz też: Turbo babcia! 81-latka jeździ mocnym Subaru WRX STI
Nowa konstrukcja ma być o 70% sztywniejsza od płyty podłogowej stosowanej w przypadku poprzednika. Stabilizator tylny ma teraz być przymocowany bezpośrednio do nadwozia, dzięki czemu auto ma być bardziej precyzyjne i przewidywalne. Nowością w standardowej wersji auta będzie zastosowanie wektorowania momentu obrotowego za sprawą systemu Sport Active Torque Vectoring.
Nowe Subaru Impreza w wersji nadwoziowej hatchback ma 4460 mm długości, 1777 szerokości i 1455 mm wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm i jest wspólny dla obu wersji. Sedan ma wymiary odpowiednio 4625mm, 1777 mm i 1455 mm. Karoseria auta ma nieco zmienione proporcje, dzięki czemu uzyskano niższy współczynnik aerodynamiczny. Dzięki temu, że auto jest dłuższe od poprzednika o 41 i o 38 mm szersze, wygospodarowano w nim więcej miejsca dla pasażerów.
W cenniku nowej Imprezy pojawią się trzy wersje wyposażenia: Premium, Sport i Limited. Na liście wyposażenia będzie m.in. 8-calowy wyświetlacz, za pomocą którego będzie można obsługiwać nowy system multimedialny, systemy bezpieczeństwa współpracujące z kamerą EyeSight, czyli asystenta pasa ruchu, aktywny temopomat i system zapobiegania kolizjom. Z opcji dodatkowych będzie można też dokupić system automatycznie zmieniający światła i automatyczny hamulec uruchamiany podczas zbliżania się do przeszkody z tyłu auta.
Zobacz też: Siedem części Gymkhany Kena Blocka - WIDEO
Pod maskę trafi gruntownie zmodyfikowany silnik wolnossący o pojemności dwóch litrów. Dzięki m.in. zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa generuje on 152 KM. Przedstawiciele Subaru informują, że w stosunku do poprzedniej wersji tego silnika zoptymalizowano i ulepszono aż 80% podzespołów. Motor ma być teraz lżejszy, wytrzymalszy i bardziej oszczędny.
Z silnikiem współpracuje bezstopniowa przekładnia Lineatronic z możliwością ręcznej zmiany siedmiu wirtualnych przełożeń.
Cena i osiągi auta nie są jeszcze znane.