Rozwinięcie skrótu FT-AC oznacza Future Toyota Adventure Concept. Auto jest kolejną propozycją Toyoty z serii konceptów, które powstały z myślą o wypadach za miasto i realizacji swoich pasji. To nie przypadek, że debiutuje na targach w Los Angeles, którego mieszkańcy chętnie spędzają weekendy na plażach, wzgórzach czy na pustyni. Podstawowym atrybutem FT-AC jest wszechstronność, dlatego auto kierowane jest do kierowców różnych pokoleń.
Czytaj: Toyota RAV4 Hybrid - ile pali, jak nią jeździć
FT-AC ma duży rozstaw kół i szerokie nadkola, co sprawia, że wygląda masywnie i stabilnie. 20-calowe koła z oponami all-terrain oraz duży prześwit otwierają przed kierowcą jeszcze więcej możliwości spędzania wolnego czasu. Wyraźnie zarysowany, szeroki grill jest obramowany przez reflektory LED. Światła przeciwmgielne można wyjąć i posłużyć się nimi jak latarkami. Można je też przyczepić do roweru – w takim układzie zapewniają optymalne oświetlenie drogi w nocy. W przedni zderzak samochodu wkomponowane są dwa haki. Osłony podwozia chronią krótkie zwisy z przodu i z tyłu przed kamieniami, wystającymi korzeniami i innymi przeszkodami. Z tyłu samochodu zamontowany jest chowany w zderzak bagażnik rowerowy.
Livestream z wyprawy
Bagażnik dachowy w stylu safari można doposażyć w dowolny sposób. Światła obrysowe na rogach z przodu tworzą nastrojowe oświetlenie i wspomagają działanie kamer w bocznych lusterkach. Kamery te działają m.in. na podczerwień i mogą nagrywać przebieg trasy. Można je także wyjąć i zabrać ze sobą na wycieczkę pieszą lub rowerową. Zintegrowany hotspot wi-fi automatycznie przesyła nagranie z kamery do chmury, gdzie na bieżąco można edytować i publikować filmy za pomocą smartfona. Wysoka jakość połączenia umożliwia livestream, aby fani i followersi mogli na bieżąco śledzić wyprawę. Tylne światła LED zamocowane na bagażniku dachowym poprawiają widoczność i mogą być kontrolowane za pomocą smartfona. Kierowca i pasażerowie mogą też skorzystać z geolokacji.
Toyota FT-AC to na razie studium designu, jednak został opracowany z myślą o silniku benzynowym o dużym momencie obrotowym i napędzie 4x4. Mógłby alternatywnie otrzymać także układ hybrydowy nowej generacji, łączący niskie zużycie paliwa, dużą moc i elastyczność oraz napęd na 4 koła bez wału napędowego.