Nowe BMW Z4 przechodzi ostatni etap przegotowań do produkcji seryjnej. Na Autodrome de Miramas we Francji, z którego podczas testów BMW korzysta już od 30 lat, inżynierowie skoncentrowali się na dostrojeniu napędu i zawieszenia – fundamentalnej rzeczy dla sportowych właściwości jezdnych. Auto pojawi się na rynku m.in. w wersji Z4 M40i. Do napędu posłuży mocny silnik 6-cylindrowy, pojawi się sportowy układ jezdny z elektroniczną regulacją amortyzatorów, nowo opracowana oś przednia, sportowy układ hamulcowy M oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi. BMW zapowiada, że to wszystko stworzy pakiet, dzięki któremu model serii M Performance wyznaczy zupełnie nowy wzorzec radości z jazdy w segmencie roadsterów.
"Koncepcja nowego BMW Z4 jest konsekwentnie ukierunkowana na zwinność i dynamikę jazdy" - wyjaśnia Jos van As, Dyrektor Działu Układów Jezdnych. "Wysoka sztywność nadwozia i bardzo sztywne zawieszenie tworzą doskonały fundament dla osiągów prawdziwego samochodu sportowego pod względem wysokiej precyzji kierowania oraz przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznego" - dodaje.
W informacji prasowej BMW czytamy, że intensywne testy już teraz pokazują, że nowa koncepcja roadstera przyniesie w kolejnej generacji BMW Z4 wymierny wzrost sportowej charakterystyki. Nowa generacja będzie oferować znaczny wzrost zwinności, spontaniczności i precyzji zmian kierunku jazdy i przyspieszeń przy dynamicznym wychodzeniu z zakrętów – i to bez utraty komfortu.