Foteliki dla dzieci

i

Autor: archiwum se.pl

Bezpieczeństwo najmłodszych. "Klub Pancernika klika w fotelikach"

2011-08-16 12:01

Ruszyła tegoroczna edycja ogólnopolskiej kampanii Instytutu Transportu Samochodowego „Klub Pancernika klika w fotelikach”. Tak jak w latach poprzednich, i tym razem bohater kampanii Pancernik Gustaw, będzie zwracał uwagę dzieci na zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Rodzicom dzieci będzie zaś przypominał o konieczności przewożenia najmłodszych w samochodach w specjalnych, odpowiednio dobranych i poprawnie zamontowanych fotelikach. Kampania prowadzona jest od 2005 roku.

W 2005 roku badania sondażowe na reprezentatywnej próbie Polaków posiadających dzieci w przedziale wiekowym 4–12 lat wskazywały, że jedynie 52 proc. rodziców prawidłowo przewoziło swoje dzieci w samochodach osobowych. Poprzednie edycje kampanii (2005-2007) oraz inne działania promujące bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów, przyczyniły się do wzrostu odsetka rodziców, przewożących swoje dzieci w odpowiednich urządzeniach zabezpieczających do 81,5 proc. Jednocześnie wciąż aż 11 proc. rodziców nigdy z takich urządzeń nie korzysta1 i to głównie do nich kierowany jest przekaz kampanii.

Przeczytaj koniecznie: VW Bulli. Hipisowskie auto wróci w 2014 roku!

Głównym, długofalowym założeniem kampanii jest edukacja oraz motywowanie dzieci w wieku 4-12 lat i ich rodziców do bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym, ze szczególnym naciskiem na stosowanie urządzeń zwiększających bezpieczeństwo dzieci. Działania w ramach tegorocznej edycji kampanii skupiały się będą ponadto na podnoszeniu świadomości rodziców w zakresie odpowiedniego doboru fotelików do wagi, wzrostu i potrzeb dziecka oraz promowaniu postaw, zarówno wśród dzieci, jak i rodziców co do bezwzględnego stosowania tych urządzeń, niezależnie od długości trasy, rodzaju drogi, panujących na niej warunków czy niewygody dziecka.

Patrz także: Chevrolet Cruze 1.6 hatchback – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena

Integralną częścią ogólnopolskich działań promujących przekaz kampanii, jest strona internetowa  klubpancernika.pl. Najmłodsi znajdą na niej gry i zabawy ćwiczące spostrzegawczość i umiejętności manualne oraz będą mogli śledzić przygody bohatera akcji,  Pancernika Gustawa, który zapięty odpowiednio w swoim foteliku, odwiedzi ciekawe miejsca i osoby, by porozmawiać z nimi o bezpieczeństwie i ich doświadczeniach z nim związanych.

>>> Chevrolet Cruze może być produkowany w Polsce

Dorosłych autorzy strony zachęcają do zapoznania się z przepisami i wskazówkami w zakresie bezpiecznego przewożenia dzieci w samochodzie oraz skorzystania z giełdy fotelików. W sekcji przeznaczonej dla nauczycieli zamieszczono scenariusze zajęć i inne materiały dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Organizatorem kampanii jest Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie dzięki współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko

Nasi Partnerzy polecają