W 2005 roku badania sondażowe na reprezentatywnej próbie Polaków posiadających dzieci w przedziale wiekowym 4–12 lat wskazywały, że jedynie 52 proc. rodziców prawidłowo przewoziło swoje dzieci w samochodach osobowych. Poprzednie edycje kampanii (2005-2007) oraz inne działania promujące bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów, przyczyniły się do wzrostu odsetka rodziców, przewożących swoje dzieci w odpowiednich urządzeniach zabezpieczających do 81,5 proc. Jednocześnie wciąż aż 11 proc. rodziców nigdy z takich urządzeń nie korzysta1 i to głównie do nich kierowany jest przekaz kampanii.
Przeczytaj koniecznie: VW Bulli. Hipisowskie auto wróci w 2014 roku!
Głównym, długofalowym założeniem kampanii jest edukacja oraz motywowanie dzieci w wieku 4-12 lat i ich rodziców do bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym, ze szczególnym naciskiem na stosowanie urządzeń zwiększających bezpieczeństwo dzieci. Działania w ramach tegorocznej edycji kampanii skupiały się będą ponadto na podnoszeniu świadomości rodziców w zakresie odpowiedniego doboru fotelików do wagi, wzrostu i potrzeb dziecka oraz promowaniu postaw, zarówno wśród dzieci, jak i rodziców co do bezwzględnego stosowania tych urządzeń, niezależnie od długości trasy, rodzaju drogi, panujących na niej warunków czy niewygody dziecka.
Patrz także: Chevrolet Cruze 1.6 hatchback – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena
Integralną częścią ogólnopolskich działań promujących przekaz kampanii, jest strona internetowa klubpancernika.pl. Najmłodsi znajdą na niej gry i zabawy ćwiczące spostrzegawczość i umiejętności manualne oraz będą mogli śledzić przygody bohatera akcji, Pancernika Gustawa, który zapięty odpowiednio w swoim foteliku, odwiedzi ciekawe miejsca i osoby, by porozmawiać z nimi o bezpieczeństwie i ich doświadczeniach z nim związanych.
>>> Chevrolet Cruze może być produkowany w Polsce
Dorosłych autorzy strony zachęcają do zapoznania się z przepisami i wskazówkami w zakresie bezpiecznego przewożenia dzieci w samochodzie oraz skorzystania z giełdy fotelików. W sekcji przeznaczonej dla nauczycieli zamieszczono scenariusze zajęć i inne materiały dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Organizatorem kampanii jest Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie dzięki współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko