Nowe opony niemieckiego producenta cechuje większa ekologia, ekonomia i efektywność, czyli te trendy, na których oparta jest przyszłość motoryzacji. Kiedy cały rynek samochodowy walczy z ograniczeniem emisji szkodliwych substancji do atmosfery, do walki dołączają się także producenci ogumienia, którzy nieustannie udoskonalają swoje produkty. Ogromny skok technologiczny — w przypadku branży oponiarskiej — pozwolił Continentalowi przy projektowaniu modelu EcoContact 6 zredukować opór toczenia, co przełożyło się na 15 proc. spadek zużycia paliwa, co oznacza mniej emisjowawnych spalin.
Nowość na rynku, jaką jest EcoContact 6, odpowiada zarówno surowym wymaganiom w zakresie bezpieczeństwa, jak i coraz ostrzejszym normom środowiskowym. Opona uzyskała na etykiecie Unii Europejskiej ocenę A/A, co oznacza, że mamy do czynienia z produktem najwyższej klasy pod względem efektywności paliwowej oraz hamowania na mokrej nawierzchni.
Nowa generacja
Następca modelu ContiEcoContact 5 oferuje o 20 proc. większy przebieg i aż 15 proc. niższy opór toczenia, a to wszystko dzięki unowocześnionej mieszance dzieła niemieckich inżynierów. Nowa mieszanka „GreenChili 2.0" została opracowana tak, aby jeszcze lepiej rozprowadzać składniki chemiczne w oponie. Efekt? Silniejsze wiązania między polimerami, co pozwala zapobiec deformacji ogumienia podczas jazdy. Dodatkowo zastosowano także kilka nowych substancji, dzięki którym EcoContact 6 lepiej dostosowuje się do drogi, tym samym skracając drogę hamowania.
Zoptymalizowany bieżnik
Teraz wzór bieżnika jest uzależniony od rozmiaru opony EcoContact 6. Nowe opony posiadają środkową część bieżnika z trzema, czterema lub pięcioma rowkami obwodowymi. Tak niestandardowe rozwiązanie sprawia, że wszystkie opony — niezależnie od rozmiaru — zapewniają optymalną przyczepność, precyzje prowadzenia i bezpieczeństwo. Rowki znajdujące się w centralnej części bieżnika pomagają odprowadzać wodę podczas jazdy w deszczu oraz zmniejszają ryzyko aquaplaningu. Aby uzyskać jeszcze lepszą przyczepność na mokrych drogach, rowki w strefie barkowej nowego modelu odprowadzają wodę spod powierzchni styku ogumienia z podłożem na zewnątrz. Natomiast z myślą o precyzyjnej i stabilnej jeździe po suchych nawierzchniach Continental wykorzystał rozwiązanie zastosowane w oponach sportowych — asymetryczną geometrię żebra bieżnika z zaokrąglonymi krawędziami, co poprawiło stabilność opony podczas pokonywania zakrętów.
Już w produkcji
Najnowszy produkt otrzymał homologację do samochodów klasy średniej i luksusowej już od 12 europejskich producentów. Na tę chwilę w sprzedaży są dostępne 124 pozycje na felgi o rozmiarach od 13 do 22 cali, z czego 44 z nich posiada etykiety klasy A/A. Opony EcoContact 6 będą produkowane w szerokościach od 145 do 315 mm przy profilach do 30 do 80 proc. Ponadto nowy model posiada indeksy prędkości do symbolu Y, oznaczający wytrzymałość do prędkości 300 km/h.