Komisja Europejska zleciła przeprowadzenie badań, ile paliwa można zaoszczędzić dzięki stosowanym przez Audi reflektorom diodowym. Testowano światła drogowe, światła mijania i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. W dziesięciu cyklach badań NEDC, jakim poddano Audi A6, odnotowano spadek emisji dwutlenku węgla o ponad jeden gram na kilometr. W rezultacie, Komisja Europejska oficjalnie uznała reflektory diodowe za innowacyjne rozwiązanie redukujące emisję CO2. Audi to pierwszy producent, który otrzymał taki certyfikat.
Dla przykładu: konwencjonalne, halogenowe światła mijania potrzebują ponad 135 W mocy, natomiast reflektory diodowe Audi, cechujące się znacznie wyższą efektywnością, pobierają jedynie ok. 80 W. Diodowe światła do jazdy dziennej zadebiutowały w Audi A8 W12 w 2004 roku. W roku 2008 pojawił się sportowy model R8, który był pierwszym na świecie samochodem z pełnymi reflektorami LED.
Reflektory diodowe charakteryzują się nie tylko wysoką efektywnością, ale też zapewniają duże bezpieczeństwo i komfort. Dzięki temperaturze barwowej 5,5 tys. kelwinów, ich światło podobne jest do światła dziennego, dlatego prawie nie męczy oczu kierowcy. Diody nie wymagają konserwacji, a ich żywotność jest równa żywotności pojazdu.