To pierwsza opona z bieżnikiem kierunkowym z zastosowaniem technologii 3D-BIS na całej rzeźbie bieżnika. Opatentowane przez Goodyeara rozwiązanie pozwala na umieszczenie w bieżniku większej liczby specjalnych nacięć zwanych lamelami. Im więcej lameli, tym lepsza przyczepność opony na śniegu i lodzie. Ścianki każdej lameli mają wybrzuszenia i odpowiadające kształtem otwory po drugiej stronie. Dzięki temu uzyskuje się efekt wzajemnego blokowania. W klockach bieżnika, które w danym momencie stykają się z nawierzchnią, lamele zamykają się. Sprawia to, że klocki bieżnika robią się bardziej sztywne, a to przekłada się na lepsze kierowanie i hamowanie pojazdu zarówno na suchej, jak i mokrej drodze.
UltraGrip 8 otrzymała nową rzeźbę bieżnika o podwójnych rowkach kierunkowych w kształcie litery V. Jeden rowek służy do odprowadzania wody, a drugi do usuwania przyczepiającego się śniegu. Bieżnik został wykonany z ulepszonej mieszanki. Nie zapomniano również o ochronie środowiska, bo dzięki osnowie o małej masie i niskich oporach toczenia UltraGrip 8 zapewnia mniejsze zużycie paliwa i niski poziom emisji dwutlenku węgla. Nowość Goodyeara jest dostępna na rynku w rozmiarach pasujących do większości samochodów rodzinnych.