Jedno z przydatnych każdemu kierowcy ćwiczeń dotyczy zachowanie auta na łuku o nawierzchni śliskiej podczas jazdy, kiedy mamy do czynienia z podsterownością i nadsterownością auta.
W programie szkoleń MAK-u oprócz teoretycznego i praktycznego repetytorium z prawa o ruchu drogowym, przypomnienia wymagań dotyczących BHP wynikających z kodeksu pracy oraz podstawowego pełnego kursu pełny kurs ratownictwa drogowego. Łącznie na program szkolenia składa się 20 godzin teorii i 20 godzin jazd.
Przeczytaj koniecznie: Wiosenny przegląd samochodu. Na co zwrócić uwagę?
Istotnymi elementami tego ćwiczenia są: dobór odpowiedniego toru jazdy podczas hamowania na łuku, niebezpieczeństwa hamowania z ABS i porównanie hamowania na łuku bez ABS.
Linia zielona – optimum , pokrywa się z krzywizną łuku
Linia czerwona – droga hamowania samochodu bez ABS przy technice pulsacyjnej
Linia różowa – droga hamowania samochodem z ABS
Patrz też: Saab uratowany przez Chińczyków
Zajęcia praktyczne muszą odbyć się w 4 godz. jazd na płycie poślizgowej oraz 4 godz . jazdy drogowej , na której instruktor określi czy odbywająca kurs osoba potrafi bezpiecznie kierować samochodem czy też nie.
Jeśli opinia instruktora będzie pozytywna osoba odbywająca szkolenie będzie zwolniona z pozostałych 12 godz. zajęć praktycznych i uzyska Certyfikat Bezpiecznego Kierowcy .Jeśli opinia jest negatywna kursant zmuszony będzie uczestniczyć w wszystkich zajęciach tak by otrzymać certyfikat. Kurs Bezpiecznego Kierowcy może trwać 2 dni (16h).