Mogłoby się wydawać, że nie ma nic prostszego, niż wymiana opon w samochodzie. Nic bardziej mylnego. Zdjęcie ogumienia z felg i założenie ponownie nowego kompletu, wymaga czasu, odpowiednich umiejętności i coraz częściej nowoczesnego sprzętu warsztatowego. Im niższy profil opony i większa felga, tym wymiana opony jest trudniejsza. Dodatkowo potrafi dochodzić jeszcze specjalna troska o czujniki ciśnienia montowane w felgach, co podwyższa koszty usługi.
Ceny wymiany opon w warsztatach wulkanizacyjnych są zróżnicowane, a ze względu na sezon potrafią być nawet zawyżone. Koszt przełożenia ogumienia w zależności od regionu Polski oraz klasy samego warsztatu jest zróżnicowany. Ceny wahają się od 60 do 160 złotych. Wszystko zależy od tego, czy opony są zakładane na obręcze stalowe, czy aluminiowe, od rozmiaru samej opony, wymiany wentyli, a także tego czy koła posiadają elektroniczne czujniki ciśnienia. Często właściciele pojazdów przekładają tylko całe koła, a na wulkanizację przyjeżdżają jedynie w celu ich wyważenia.
Warto uważać, gdzie wymienia się ogumienie. "Sezonowe" warsztaty, które pojawiają się dwa razy do roku mogą prowadzić niską jakość usług. Przykładowo w przypadku dużych obręczy kół i niskoprofilowego ogumienia ważne jest odpowiednio nowoczesne zaplecze techniczne i doświadczenie wulkanizatora. Czasami warto zapłacić trochę więcej, ale oszczędzić sobie późniejszych nerwów. Uszkodzenia przy wymianie felg i opon oraz wibracje podczas jazdy przez złe wyważenie, powodują późniejsze niekończące się reklamacje.