Odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy, pomiędzy węzłem Puławska, a węzeł Lubelska ma mierzyć 18,5 km. Został on podzielony na trzy odcinki, które wybudowane zostaną przez trzy różne firmy. Pod koniec maja zostali wybrani wszyscy trzej wykonawcy dla każdego fragmentu. Część firm, które nie zdołały zwyciężyć w przetargach złożyła odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta właśnie je odrzuciła.
Kolejny etap budowy Południowej Obwodnicy Warszawy zostanie podzielony na trzy odcinki:
- Odcinek A: od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem (dł. 4,6 km)
- Odcinek B: od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński, z budową mostu przez Wisłę (dł. 6,45 km)
- Odcinek C: od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska, z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym (dł. 7,45 km).
Do przetargu na budowę pierwszego odcinka stanęło 10 firm. Oferty opiewały na kwoty od 1,2 mld do 2,4 mld. GDDKiA chciała przeznaczyć na ten fragment 1,6 mld złotych. W skład tego fragmentu wchodzi budowa tunelu o długości około 2300 metrów pod Ursynowem. Cała konstrukcja ma mieć 3 pasy ruchu + pas awaryjny. Najlepszą ofertę złożyło włoskie Astaldi.
Nie przegap: Autostrada A1 będzie darmowa w wakacje?
Pięć firm chciało budować środkowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy. Oferty złożone przez wykonawców były na kwoty od 757,64 mln. złotych do 1,24 mld. złotych przy kosztorysie opiewającym na kwotę 1,77 mld. złotych. W skład tego fragmentu ma wchodzić budowa mostu przez Wisłę o długości około 1,5 km. Najlepszą ofertę przedstawiła turecka firma Gulermak.
Do wyścigu o kontrakt na budowę ostatniego odcinka stanęły 3 firmy. Najtańsza oferta opiewała na około 561,7 mln. złotych, a najdroższa na około 714,8 mln. złotych. Kosztorys przedstawiony przez GDDKiA wynosił około 923,8 mln. złotych. W skład tego fragmentu wchodzi budowa dwóch estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Do budowy tego fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy wybrana została firma Warbud.
Czytaj: Te drogi powstaną w Polsce do 2023 roku! Oto nowa sieć dróg ekspresowych i autostrad
Wszystkie fragmenty Południowej Obwodnicy Warszawy, zostaną wybudowane w systemie "Projektuj i Buduj", co oznacza, że po podpisaniu umów z wykonawcami, najpierw przeprowadzone zostaną prace projektowe. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, właściwa budowa ruszy na wiosnę 2016, a nowym fragmentem Południowej Obwodnicy Warszawy kierowcy pojadą za dwa lata.