Problem z systemami alarmowymi dotyczy luksusowych aut z koncernu Volkswagen - chodzi m.in. o Porsche, Audi, Bentleya oraz Lamborghini. Są one zabezpieczone systemem Megamos Crypto, jednakże działania holenderskich badaczy sprawiły, że algorytm, który daje możliwość weryfikacji prawidłowego kluczyka do danego egzemplarza samochodu, został rozszyfrowany.
>>> Gdzie kradną samochody w Polsce: Najczęściej w województwach łódzkim i dolnośląskim <<<
Wyniki wytykające słabości tego oprogramowania miały zostać upublicznione, jednakże Volkswagen się temu sprzeciwił. Sprawa trafiła na drogę sądową - ostatecznie sąd zakazał upubliczniania wyników. Zdaniem niemieckiego producenta dostęp do kodów zabezpieczających skutkowałby zwiększeniem liczby kradzieży drogich aut. Badacze natomiast odpierają te zarzuty twierdząc, że każdy powinien znać słabe punkty zabezpieczeń swojego samochodu.