Dacia Sandero Laureate vs. Ford Ka+ Trend Plus

i

Autor: Mateusz Lubczański Dacia Sandero Laureate vs. Ford Ka+ Trend Plus

Najtańsze nowe auta z wolnossącymi silnikami w Polsce - TOP 20 | CENA, WERSJA, SILNIK, WYPOSAŻENIE

2020-05-25 13:24

Wolnossące silniki benzynowe wciąż można znaleźć w nowych autach. Małolitrażowe konstrukcje bez doładowania mają duże grono zwolenników, ale regularnie są wypierane przez bardziej zaawansowane 3-cylindrowe jednostki z turbo. Rygorystyczna norma emisji Euro 6d-TEMP obowiązująca od 1 września 2018 roku nie zdołała jednak całkowicie unicestwić na Starym Kontynencie klasycznych motorów. Jakie auta są napędzane prostymi wolnossącymi silnikami? Oto 20 nowych samochodów oferowanych w Polsce w cenach poniżej 60 000 zł.

Zakup nowego samochodu w Polsce do kwoty 60 000 zł nie jest problem. W ofertach można dosłownie przebierać nie ograniczając się do jednego typu nadwozia. Za takie pieniądze nabędziemy hatchbacka, sedana, a nawet crossovera. Sytuacja się jednak trochę zmienia, kiedy obowiązkowym elementem na liście poszukiwań będzie benzynowy wolnossący silnik. Takich jednostek napędowych jest coraz mniej ponieważ konstrukcje wolnossące są wypierane przez motory turbodoładowane. Ku zadowoleniu tradycjonalistów lubiących konwencjonalne rozwiązania, takie auta spokojnie da się jeszcze wyszukać. W tym zestawieniu prezentujemy 20 aut z wolnossącymi silnikami benzynowymi, które widnieją w ofertach polskich dealerów. Podane poniżej ceny nie uwzględniają ewentualnych rabatów.

Dacia Sandero / Logan SCe 75 ACCESS - cena 32 900 zł

Zestawienie otwiera znana, choć w środowisku zmotoryzowanych nie najlepiej postrzegana Dacia Sandero / Logan. Pojazd występujący jako hatchback lub sedan jest numerem 1 na liście najtańszych samochodów w Polsce. Auto oparte na podzespołach Renault, jest oferowane w Polsce w cenie od 32 900 zł, co na tle rywali prezentuje się naprawdę okazyjnie. Pod maską wersji ACCESS pracuje wolnossący silnik SCe 75. To benzynowy motor 3-cylindrowy o pojemności 1.0 litra i mocy 73 koni mechanicznych i 95 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na koła przednie przekazuje manualna skrzynia biegów o 5 przełożeniach. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 14,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 158 km/h. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi lekko ponad 6 l/100 km. 

Zobacz koniecznie: TEST porównawczy: Dacia Sandero vs. Ford Ka+. Te nowe auta kupisz za 40 000 zł

Pojazd w odmianie ACCESS właściwie nie ma żadnego dodatkowego wyposażenia poza tym, które jest unormowane przez unijne przepisy. Mowa o takich rzeczach jak: 15-calowe koła stalowe, materiałowa tapicerka, składana tylna kanapa, poduszki powietrzne, mocowania ISOFIX, ABS, ESC, podgrzewana tylna szyba czy ręcznie regulowane lusterka boczne. Na liście opcji wersji ACCESS nie znajdziemy klimatyzacji, komputera pokładowego, czujników cofania, świateł przeciwmgielnych oświetlenia bagażnika oraz radia. Mocniejsza wersja napędowa z doładowaniem (TCe 100 LPG) oferowana jest od wyższej wersji OPEN i kosztuje minimum 42 400 zł. Wersja OPEN zawiera już w wyposażeniu m.in: centralny zamek, światła przeciwmgłowe, radio MP3 z portem USB, łączność Bluetooth, sterowanie przy kierownicy. Za klimatyzację manualną trzeba dopłacić 1500 zł.

Dacia Sandero Celebration

i

Autor: Paweł Kaczor Dacia Sandero Celebration

Toyota Aygo 1.0 VVT-i X - cena 38 400 zł

Japoński maluszek segmentu A ma małe wnętrze i bagażnik mieszczący zaledwie 168 litrów. Na wyposażeniu podstawowej wersji X kosztującej 38 400 zł znajdziemy m.in.: przednie światła dzienne i tylne pozycyjne w technologii LED, system wspomagający ruszanie na wzniesieniach i mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX na tylnych siedzeniach.

Zobacz nasz TEST: Toyota Aygo Selection x-treme 1.0 VVT-i 72 KM: przebojowy maluch

Pod maską pracuje wolnossący silnik 1.0 VVT-i o mocy 72 KM i 93 Nm momentu obrotowego. Z malutkim motorem współpracuje 5-biegowa skrzynia manualna. Sprint od zera do 100 km/h zajmuje prawie 14 sekund. Podczas spokojnych przejażdżek spalanie tego pojazdu będzie rzadko przekraczać 5 l/100 km.

Kia Picanto 1.0 MPI M - 39 990 zł

Kolejnym mieszczuchem jest Kia Picanto. Auto wycenione od 39 990 zł napędzane jest wolnossącym silnikiem benzynowym 1.0 MPI o mocy 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego połączonym z 5-biegowym manualem. Podobnie jak Aygo, koreański maluch cieszy ciekawą, niebanalną stylistyką i szeroką ofertą lakierów oraz innych kolorowych dodatków. Cieszy także znacznie większym bagażnikiem potrafiącym zmieścić 255 litrów oraz niskim spalaniem, które waha się w okolicach 5 l/100 km.

Zobacz nasz TEST: Kia Picanto 1.2 MPI GT Line: mały rozrabiaka

To jednak nie koniec atrakcji, ponieważ Picanto w podstawowej wersji M, za którą trzeba zapłacić co najmniej 39 990 zł, ma niezłe wyposażenie. Już w standardzie otrzymujemy: elektrycznie otwierane szyby przednie, centralny zamek z alarmem, barwione szyby, czujnik zmierzchu, klimatyzację manualną, radioodtwarzacz MP3 sterowany z kierownicy, port USB oraz złącze AUX. Na liście wyposażenia jest także Bluetooth z zestawem głośnomówiącym oraz system EcoDynamics wyłączający silnik na postoju. 

Citroen C1 1.0 VTi LIVE - cena 40 240 zł

Na kolejnym miejscu pojawia się francuz. Citroena C1 napędza japońska konstrukcja, którą poznaliśmy w Aygo. Tym samym 1-litrowy wolnossak generuje moc 72 KM i 93 Nm momentu obrotowego i współpracuje z 5-biegowym manualem. Spalanie podobnie jak w japończyku, rzadko kiedy przekracza barierę 5 l/100 km.

Zobacz nasz TEST: Citroen C1 1.0 VTi Feel: definicja taniego auta

Podstawowa wersja Live, której ceny rozpoczynają się od 40 240 zł ma wszystko, co potrzebne, by bezpiecznie i w miarę komfortowo przejechać od punktu A do punktu B. Ma system wspomagający podjazd pod wzniesienie, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, a także komplet poduszek bezpieczeństwa. Nie będzie też problemu z zamontowaniem fotelika dziecięcego, ponieważ na tylnej kanapie znalazły się mocowania ISOFIX.

Względem tańszej Kii brakuje kilku rzeczy, ale najbardziej automatycznego sterowania szybami w przednim rzędzie czy klimatyzacji. Nie zabrakło natomiast LED-owych świateł do jazdy dziennej i systemu audio MP3 z radiem cyfrowym sterowanym z poziomu kierownicy. W kwestii dostępnej przestrzeni nie ma rewelacji. 

Fiat Panda 1.2 EASY - 40 500 zł

Niewiele droższy od Citroena jest dobrze znany Fiat Panda. Nic w tym dziwnego, bowiem włoska marka z polskimi korzeniami miała 100 lat na zbudowanie swojej renomy na całym świecie. Panda to poczciwy maluszek. Pod maską pracuje wolnossący silnik o pojemności 1.2-litra, który generuje 69 KM i 102 Nm maks. momentu obrotowego i podobnie jak inni pracuje z 5-biegowym manualem. Średnie spalanie, jakim będziemy musieli się zadowolić w tym przypadku wynosi ok. 5,5 l/100 km.

Jeżeli myślicie, że to zwykła, nudna Panda, to grubo się mylicie. Włosi lubią poszaleć, dlatego w ofercie tego modelu znalazło się wiele szalonych, jak i stonowanych lakierów. Podobnie jest z doborem wzoru felg - jest ich cała masa. Na wyposażeniu podstawowej wersji Easy jest również system stabilizacji toru jazdy i asystent wjazdu pod wzniesienie, a także elektryczne szyby przednie, wspomaganie kierownicy Dualdrive z trybem City, klimatyzacja manualna oraz system Start/Stop. W cenie dostaniemy także radio z portem USB. Wszystko to można dostać już od 40 500 zł.

fiat panda facelifting

i

Autor: materiały prasowe Fiat Panda Facelifting

Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT TREND - cena 42 050 zł

Ford Ka+ to w gruncie rzeczy Fiesta poprzedniej generacji w przebraniu modelu Ka. Auto napędzane wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2-litra oferuje moc 75 KM i 115 Nm. Za przenoszenie napędu na przednią oś odpowiada 5-biegowa skrzynia manualna. Średnie spalanie według danych producenta wynosi 5,1 l/100 km, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 14,6 s, a prędkość maksymalna zatrzymuje się ma 164 km/h.

Wersja TREND kosztuje 42 050 zł. Wyposażenie podstawowe zawiera m.in.: przednie światła przeciwmgielne, komputer pokładowy, elektryczne przednie szyby, instalacja do montażu radioodbiornika i 2 głośniki, dzielona kanapa 60:40, immobilizer, centralny zamek. Droższa wersja TREND PLUS kosztująca 47 950 zł oferuje wzmocniony silnik o mocy 85 KM i ma bogatsze wyposażenie zawierające m.in. z klimatyzację.

Hyundai i10 1.0 MPI ACCESS - 42 100 zł

Koreańska nowość to prawdziwy ewenement w swojej klasie. Hyundai i10 nowej generacji stylistycznie dojrzał, zyskał groźne spojrzenie i sporo nowych technologii. Ofertę nowego mieszczucha otwiera wersja ACCESS za 42 100 zł. W tej cenie otrzymujemy niezliczone ilości systemów bezpieczeństwa, mocowania ISOFIX, tempomat, system Stop/Go i przednie szyby elektryczne. Niestety producent nie dorzuca do auta klimatyzacji, radia ani wielofunkcyjnej kierownicy. Elementy te sa dostępne dopiero po dokupieniu pakietu Cool&Sound (3900 zł lub 1900 zł w promocji).

Pod maską pracuje wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1-litra, który generuje 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego. Podobnie jak w całej reszcie kandydatów, do zmiany biegów służy 5-biegowy manual. Za osiągi go nie docenimy, jednak za spalanie na poziomie 5,2 l/100 km owszem. Podobnie powinno być w kwestii bagażnika, który pomieści całe 252 litry bagażu. Jak na prawdziwego mieszczucha przystało, Hyundai i10 jest dostępny w 10 lakierach, a dach można dodatkowo pomalować na czarno lub na czerwono.

Suzuki Swift 1.2 DualJet PREMIUM - cena 48 400 zł

Suzuki Swift to jeden z najtańszych samochodów segmentu B. W wersji PREMIUM wycenionej na 48 400 zł napędzany jest wolnossącym silnikiem 1.2 DualJet o mocy 90 KM i 120 Nm oraz 5-biegowym manualem. Taki zestaw pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w nieznanym czasie, ponieważ sam producent się tym nie chwali. Wiadomo jednak, że prędkość maksymalna to 180 km/h.

Zobacz: Najtańsze nowe samochody w polskich salonach - TOP 6 klasy A | CENA, WERSJA, SILNIK, WYPOSAŻENIE

Choć w nazwie znajduje się słowo "Premium", nie warto się nastawiać na luksusy. W odmianie PREMIUM otrzymamy: sześć poduszek powietrznych, ESP, ABS, mocowania ISOFIX, immobiliser, światła do jazdy dziennej i w odróżnieniu do Sandero klimatyzację manualną, radio z CD, MP3 oraz gniazdem USB i Bluetooth, a także elektrycznie regulowane szyby przednie, automatyczne światła, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka i regulację wysokości fotela kierowcy.

Kia Rio 1.2 MPI M - cena 48 990 zł

Koreańska Kia Rio wprawiana jest w ruch wolnossącym i oszczędnym motorem 1.2 MPI o mocy 84 KM i 122 Nm momentu obrotowego połączonym 5-biegową skrzynią manualną. Konstrukcja ma klasyczne układ 4 cylindrów i pozwala przyspieszyć do "setki” w 12,9 s. Prędkość maksymalna to 173 km/h, a średnie spalanie wyliczono na niecałe 6 l/100 km.

W domyślnej wersji wyposażenia M dostępnej od 48 990 zł otrzymujemy m.in.: pakiet systemów bezpieczeństwa z ESC, systemem kontroli hamowania w zakrętach oraz systemem stabilizacji toru jazdy podczas hamowania, elektryczne sterowane szyby drzwi przednich, elektrycznie regulowane lusterka z funkcją podgrzewania, klimatyzację manualną, sterowane z kierownicy radio MP3 z portem USB, złączem AUX oraz Bluetooth, a także 3,5-calowy wyświetlacz komputera pokładowego między zegarami. 

Hyundai i20 1.2 MPI CLASSIC - cena 49 000 zł

Kolejnym koreańskim autem jest Hyundai i20 drugiej generacji. Ceny tego modelu w podstawowej wersji CLASSIC startują od 49 000 zł. Na wyposażeniu małego koreańczka znajdziemy ABS, ESC i HAC (asystent ruszania pod górę), nawiewy z tyłu, centralny zamek, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy i elektrycznie regulowane szyby przednie. Za klimatyzację będziemy musieli dopłacić 2500 zł, jednak radia nie otrzymamy nawet za dopłatą.

Pod maską najtańszej wersji znajdziemy 4-cylindrowy, wolnossący silnik 1.2 MPI o mocy 75 KM i 122 Nm, który przy pomocy 5-biegowej skrzyni manualnej rozpędzi nas od 0 do 100 km/h w 13,6 sekundy. Prędkość maksymalna, jaką uda nam się osiągnąć to 170 km/h. Osiągi nie robią wrażenia, jednak średnie spalanie na poziomie 6 l/100 km owszem.

Skoda Fabia 1.0 MPI ACTIVE - cena 49 000 zł

W końcu czas na Skodę, a dokładniej Fabię. Wersję ACTIVE napędza 1-litrowy silnik wolnossący MPI o mocy 60 KM i 95 Nm momentu obrotowego. To wolna, ale bardzo ekonomiczna propozycja. Od 0 do 100 km/h auto rozpędzi się w 16,4 sekundy, a prędkość maksymalna to zaledwie 158 km/h. Jeżeli będziemy dobierać biegi z głową (5-manual), możemy liczyć na spalanie w granicach 5 l/100 km.

Na wyposażeniu podstawowej wersji ACTIVE, która startuje od równych 49 000 zł znajdziemy m.in.: ESP z ABS, system wspomagający ruszanie pod wzniesieniem (Hill Hold Control), czujnik zmierzchu (Easy Light Assist), hamulec antykolizyjny (Multicollision Brake), klimatyzację manualną, uchwyty ISOFIX na tylnej kanapie, elektryczne szyby przednie, elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne i radio z 4 głośnikami. 

Fiat Tipo Sedan 1.4 16V TIPO - cena 49 500 zł

Fiat Tipo Sedan oferowany jest od 49 500 zł. W tym modelu podstawową jednostką jest wolnossące benzynowe 1.4 16V o mocy 95 KM. Motor łączony jest z manualną skrzynią 6-biegową. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Sedan ze znaczkiem Fiata może pochwalić się zarówno dużą przestrzenią kabiny jak i pokaźnym bagażnikiem, który połknie aż 520 litrów.

Klienci mogą wybrać z kilku zróżnicowanych między sobą odmian wyposażenia, ale nas interesuje podstawowa TIPO. W tej odmianie klient otrzymuje m.in:. manualną klimatyzację, centralny zamek sterowany z pilota, monochromatyczny wyświetlacz komputera między zegarami, radio z 4 głośnikami, portem USB

Ford Fiesta 1.1 TREND - cena 49 600 zł

Ford Fiesta w wersji TREND napędzany jest wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1,1-litra, który generuje 75 KM i 105 Nm momentu obrotowego. Za przenoszenie napędu na przednią oś odpowiada 5-biegowy manual. Średnie spalanie na poziomie nie całych 6 l /100 km wydaje się w porządku, natomiast sprint od 0 do 100 km/h zajmuje grubo ponad 14 sekund. Prędkość maksymalna to natomiast 165 km/h.

Nie przegap: Aut na F się nie kupuje? Bzdura! Na tych używanych samochodach się nie zawiedziesz

Domyślny wariant TREND, który startuje od 49 600 zł oferuje m.in.: reflektory automatyczne ze światłami mijania LED oraz światłami do jazdy dziennej. lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, system utrzymujący auto na prawidłowym pasie ruchu (Lane Keeping Aid), szyby przednich drzwi otwierane elektrycznie i komputer pokładowy i mocowania ISOFIX w drugim rzędzie. Brakuje niestety klimatyzacji manualnej, systemu rozpoznawania znaków drogowych oraz tempomatu. 

Renault Clio SCe 65 LIFE - cena 51 900 zł

Francuski hatchback piątej generacji w wersji LIFE startuje w zasadzie od 48 400 zł, jednak ten wariant jest dostępny wyłącznie z odpłatnym pakietem KLIMAT (3500 zł), w którego skład wchodzi manualna klimatyzacja oraz radioootwarzacz cyfrowy R&GO. Pod maską tej wersji znajdziemy wolnossący motor o pojemności 1-litra z wielopunktowym wtryskiem, który generuje 65 KM i 95 Nm momentu obrotowego. 3-cylindrowa jednostka jest połączona z 5-biegowym manualem, który pozwoli rozpędzić się do pierwszej "setki" w 17,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi z kolei 160 km/h. Przy spokojnej jeździe pojazd potrafi średnio spalić nie całe 5 l/100 km.

Przeczytaj także: Najtańsze nowe hybrydy na polskim rynku. TOP 10 modeli | CENA, SILNIK, WERSJA, WYPOSAŻENIE

Za prawie 52 000 zł otrzymujemy: masę systemów bezpieczeństwa (ESP, AEBS, TSR, LDW, LKA, HSA oraz eCall), mocowania ISOFIX z przodu oraz z tyłu, światła Full LED Pure Vision z przodu i z tyłu, światła do jazdy dziennej LED, czujnik zmierzchu (ALS), lusterka boczne regulowane elektrycznie z kierunkowskazami LED oraz automatycznie włączaną wycieraczkę tylnej szyby podczas cofania i elektrycznie sterowane szyby przednie. 

Fiat 500 1.2 POP - cena 52 000 zł

Fiat 500 w podstawia ma montowaną jednostkę benzynową o pojemności 1.2-litra o mocy 69 KM i 102 Nm, która w tym wydaniu współpracuje z półautomatyczną skrzynią Dualogic. Jak na modnego włocha przystało, w ofercie znajduje się aż 17 różnych lakierów, 12 wzorów felg i 11 wzorów tapicerki. Jest w czym wybierać, a to jeszcze nie 500 C (Cabrio), w którym można dodatkowo zmienić kolor miękkiego dachu.

Zobacz nasz TEST: Fiat 500 Anniversario 1.2 69 KM 5MT: 60 lat we włoskim stylu

Na wyposażeniu podstawowej wersji POP znajdziemy m.in.: elektryczne wspomaganie kierownicy Dual Drive z funkcją CITY oraz ECO, komplet poduszek powietrznych, manualną klimatyzację, elektryczne przednie szyby, system start/stop i m.in. radio Uconnect z portem USB. Jednego z najpopularniejszych na zachodnim rynku mieszczuchów możemy mieć od 52 000 zł. Na początku roku do oferty producenta trafił także wariant hybrydowy, o którym pisaliśmy więcej tutaj - ZOBACZ.

Toyota Yaris 1.0 VVT-i ACTIV - cena 52 500 zł

Bez uwzględniania rabatów Yaris Classic w wersji ACTIVE kosztuje 52 500 zł. Pod maską jeden z najmniej awaryjnych silników w historii, czyli wolnossąca jednostka VVT-i o pojemności 1-litra, która generuje 72 KM i 93 Nm momentu obrotowego. Przy pomocy 5-biegowego manuala i "lekkiej nogi" można sprawić, że japończyk będzie średnio spalał 5,6 l/100 km. Sprint do "setki" zajmuje nieco ponad 15 sekund. Prędkość maksymalna nie jest podawana przez producenta.

Na liście wyposażenia znajdziemy takie rzeczy jak: elektrycznie regulowane szyby przednie, elektrycznie regulowane lusterka boczne, multifunkcyjną kierownicę, komputer pokładowy, klimatyzację manualną, port AUX oraz USB, system Bluetooth, odtwarzacz płyt CD i wiele systemów bezpieczeństwa (PCS, LDA, AHB, ABS, ESP, HAC), a także mocowania ISOFIX.

Suzuki Ignis 1.2 COMFORT - cena 56 900 zł

Wśród przedstawicieli małych, lekko podwyższonych samochodów jedną z najtańszych propozycji jest Suzuki Ignis. Ze względu na rozmiary modelowi temu jednak znacznie bliżej jest do klasy A niż do B. Pojazd wprawia w ruch wolnossący silnik. 4-cylindrowy benzynowy motor o pojemności 1.2 litra generuje 90 KM i 107 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na oś przednią przekazuje 5-biegowa skrzynia manualna. Autko "setkę" osiąga w 12,7 s i rozpędzi się do 167 km/h.

Wyposażenie podstawowe odmiany COMFORT wycenionej od 56 900 zł zawiera m.in.: klimatyzacja manualna, zdalnie sterowany centralny zamek, reflektory przednie LED ze światłami do jazdy dziennej LED, przednie światła przeciwmgłowe, elektryczne szyby przednie, elektrycznie regulowane lusterka, ogrzewanie tylnej szyby, radioodtwarzacz CD z czytnikiem MP3 i 4 głośnikami, łączność Bluetooth, port USB, gniazdo 12V, komputer pokładowy, sterowanie z kierownicy. Bogatsze wersje oferują automat CVT, a nawet napęd na cztery koła.

Kia Stonic 1.2 MPI M - cena 59 990 zł

Atrakcyjnie narysowany koreański crossover ma poważnego asa w rękawie. Wersja M startująca od kwoty 59 900 zł napędzana jest wolnossącym silnikiem o pojemności 1.2 litra. Moc 4-cylindrowego silnika 1.2 MPI wynosi skromne 84 KM i 121 Nm co przekłada się na mało emocjonujące osiągi - na "setkę" trzeba czekać ponad 13 sekund, a prędkość maksymalna wynosi tylko 165 km/h.

Nieźle wygląda wyposażenie podstawowe, które zawiera m.in.: przednie lampy projekcyjne, klimatyzacja manualna, komputer pokładowy z ekranem TFT 3,5", elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, centralny zamek z alarmem, dotykowy ekran 7”, radio MP3 z RDS i 6 głośników, port USB, łączność Bluetooth, sterowanie z kierownicy, interfejs Android Auto i Apple CarPlay.

Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 KM 6MT XL

i

Autor: Paweł Kaczor Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 KM 6MT XL

Seat Ibiza 1.0 MPI REFERENCE - cena 55 200 zł

Seat Ibiza w wersji REFERENCE startuje z wolnossącym silnikiem 1.0 MPI o mocy 80 KM i 93 Nm oraz 5-biegowym manualem. Prędkość maksymalna wynosi 170 Km/h, zaś sprint od  0 do 100 km/h to kwestia 14,7 sekundy. Średnie spalanie prezentuje się już nieco lepiej, bo oscyluje w granicach 5,4-5,8 l/100 km.

Za 55 200 zł otrzymamy: system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych, asystenta podjazdu (Hill Hold Assist), parę systemów bezpieczeństwa (ABS, ESC, ASR, EDL, BAS, HBA), mocowania ISOFIX, manulną klimatyzację, elektrycznie regulowane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby, radio z 6,5-calowym kolorowym ekranem dotykowym ze złączem USB, SD, AUX i łączem Bluetooth. W dodatku wszystko sterowanie za pomoca wielofunkcyjnej kierownicy.

Nowa Toyota Yaris 1.0 VVT-i ACTIVE - 58 900 zł

Ostatnim autem z wolnossącym motorem do granicy 60 000 zł jest nowa Toyota Yaris z silnikiem 1.0 VVT-i. Niewielki motor generuje 72 KM i 93 Nm momentu obrotowego, a z 5-biegową skrzynią manualną pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w lekko ponad 15 sekund.

Polecamy: Najtańsze nowe hybrydy na polskim rynku. TOP 10 modeli | CENA, SILNIK, WERSJA, WYPOSAŻENIE

Wraz z zupełnie nową stylistyką w wersji ACTIVE otrzymamy: system powiadamiania ratunkowego eCall, system wykrywania zmęczenia kierowcy, asystenta utrzymania pasa ruchu, system multimedialny Toyota Touch® 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7-cali, złączem USB i łącznością Bluetooth oraz interfejsem Apple CarPlay czy Android Auto, a także inteligenty tempomat. W dodatku na liście wyposażenia znajduje się sporo innych systemów bezpieczeństwa (AHB, RSA, PCS). Nie zabraknie też mocowań ISOFIX, zabezpieczenia tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci, multifunkcyjnej kierownicy, podgrzewanych i elektrycznie regulowanych lusterek oraz elektrycznie sterowanych szyb przednich i klimatyzacji manualnej.

Sonda
Jakie auta zwykle kupujesz?

Nasi Partnerzy polecają