Kontrola NIK objęła 6 dużych oddziałów GDDKiA (w Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Szczecinie i Olsztynie), które zarządzają prawie 7 tys. km dróg krajowych. Celem było sprawdzenie sposobów koordynacji prac remontowych, a także jak działania konserwacyjne związane z przebudowami wpłynęły na komfort jazdy kierowców.
Zobacz też: Te drogi powstaną w Polsce do 2023 roku!
Z raportu NIK wynika, że GDDKiA nie dba o właściwe ustalanie terminów prac i robót. Nie brane są pod uwagę generowane utrudnienia w podróżowaniu w trakcie największego natężenia ruchu. Oddziały nie przywiązują uwagi do odświeżania oznakowania i niedbale podchodzą do kontrolnych badań stanu nawierzchni. Najmocniej oberwało się łódzkiemu oddziałowi, gdzie wskazywane są też podejrzenia korupcyjne.
/źródło wideo: x-news/