Najnowsze regulacje mówią o jednolitym systemie egzaminacyjnym w ośrodkach w całym kraju. Baza pytań działająca obecnie, została przygotowana częściowo przez Instytut Transportu Samochodowego, a częściowo przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych. W związku z problemami w porozumieniu się niektórych WORD-ów z PWPW zdecydowano, że odpowiedzialność za bazę pytań przejmie ponownie minister transportu, a pytania testowe będą układane przez specjalistyczną komisję.
Kolejną nowością będzie zniesienie wymogu odbywania szkolenia teoretycznego przed przystąpieniem do egzaminu państwowego. Szkolenie praktyczne pozostanie jednak nadal obowiązkowe.
Przeczytaj: Ustawa podpisana! Motocyklem 125 ccm z prawem jazdy kategorii B już legalnie
Zgodnie ze zmianami w ustawie, kursantom będzie przysługiwało prawo do zdawania części praktycznej egzaminu samochodem takim samym, jakim jeździł podczas nauki. Oznacza to, będzie możliwe wypożyczenie od szkoły nauki jazdy "L-ki", którą odbywało się jazdy szkoleniowe, co ma ułatwić uporanie się z zaliczeniem egzaminu praktycznego.
Co ciekawe, od chwili wejścia w życie poprawek, egzaminatorzy będą poddawali ocenie umiejętność ekonomicznego sposobu poruszania się autem. Niejasne kryteria oceny tego zagadnienia, mogą budzić liczne wątpliwości.
Nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami została podpisana 16 lipca 2014 przez prezydenta RP Bronisława Komorowskiego. Nowe przepisy wejdą w życie po 30 dniach od ich zatwierdzenia.