Samochód nie musi być fabrycznie wyposażony w ogrzewanie postojowe. System ten można zamontować praktycznie na każdym etapie użytkowania danego pojazdu. Rozwiązanie to ma sporo zalet, a korzystanie z uprzednio ogrzanego pojazdu znacznie podnosi komfort.
1. Prosta zasada działania
Systemy ogrzewania postojowego działają niezależnie od pracy silnika. Całość zasilana jest paliwem pochodzącym ze zbiornika auta, a sercem układu jest nieduży i wydajny agregat. Schemat działania jest bardzo prosty - agregat podgrzewa i uruchamia obieg płynu chłodniczego silnika samochodu, który przez układ wentylacji pojazdu nagrzewa wnętrze kabiny.
2. Zdalne uruchamianie
Systemy sterowania ogrzewaniem postojowym Webasto pozwalają zrobić to z pilota o zasięgu około 1000 metrów! Urządzenie pozwala nie tylko uruchomić system, ale również go zaprogramować. Co więcej, telefon również może stać się centrum zarządzania. Przykładowo aplikacja Webasto pozwala praktycznie z każdego miejsca włączyć i wyłączyć cały system oraz wybrać pomiędzy wszystkimi trybami pracy. Dodatkowo za pomocą smartfona można ustawić powiadomienia przypominające o uruchomieniu ogrzewania postojowego, a także spersonalizować harmonogram działania ogrzewania.
3. Czas nagrzewania samochodu
Nawet przy niskich temperaturach nagrzanie wnętrza samochodu trwa około 20 minut. Dzięki temu już podczas uruchomiania silnika szyby są już odmrożone, a motor ogrzany do temperatury roboczej. Dzięki temu podróż rozpoczyna się znacznie bezpieczniej, niż najczęściej ma to miejsce przy niskich temperaturach. A co najważniejsze bez niepotrzebnego zanieczyszczania środowiska. Nowoczesne rozwiązania Webasto Individual Quick robią to jeszcze szybciej (skrócenie czasu grzania nawet o 50 proc.).
4. Ochrona silnika i niższa emisja spalin
Ogrzewanie postojowe to nie tylko wygoda. W czasach walki o lepszą jakość powietrza systemy te mogą - szczególnie w okresie zimowym - stać się cichym sprzymierzeńcem. Dane Webasto pokazują, że ogrzewanie postojowe chroni nie tylko silnik samochodu. Dzięki wstępnemu ogrzaniu jednostki napędowej emisja szkodliwych spalin przez silnik pojazdu zostaje zmniejszona o nawet 50 proc.! Dla silników benzynowych korzyści płynące z "ciepłego startu" to: emisja węglowodorów i tlenków azotu zmniejszona o ok. 21 proc., a emisja tlenków węgla zmniejszona o ok. 44 proc. W przypadku samochodu z silnikiem Diesla emisja węglowodorów i tlenków azotu zmniejszona jest o ok. 5 proc., a emisja tlenków węgla zmniejszona o ok. 30 proc.
5. Małe zużycie paliwa
Układ ogrzewania postojowego zasilany jest dzięki paliwu zgromadzonemu w zbiorniku danego pojazdu. Nie oznacza to, że zużycie paliwa samochodu dramatycznie wzrośnie, ponieważ paliwo zaoszczędzone na skutek uruchamiania wstępnie rozgrzanego silnika kompensuje prawie całkowicie większe zużycie w fazie ogrzewania. Według szacunków firmy Webasto ogrzewanie postojowe przy silniku benzynowym i 20 minutowym okresie ogrzewania to koszt na poziomie około 80-90 groszy, a w przypadku silnika Diesla koszt ten oszacowany jest na około 50-60 groszy.