Opona Michelin ENERGY E3A 195/60 R16 - OPIS PRODUCENTA
Indeks prędkości: H - max 210 km/h
Indeks ładowności: 89 - max 580 kg
Asymetryczna rzeźba bieżnika Michelin Energy E3A ma za zadanie zapewnić odpowiednią trakcję, zarówno na suchych, jak i na mokrych nawierzchniach. Zewnętrzna strona jest sztywniejsza i ma mniej nacięć niż wewnętrzna. Taka konstrukcja opon Michelin Energy E3A zapewnia zmiany kształtu odcisku opony na zakrętach i lepszą przyczepność w każdych warunkach.
W oponie Michelin Energy E3A wprowadzono wzmocnienia w postaci dwóch rodzajów opasania: „0 stopni”, które ma poprawiać parametry jezdne w zakresie sterowności oraz NRS, które niweluje ryzyko poślizgu bocznego i powoduje zwiększenie trwałości opony. Efekt ten jest wzmacniany przez właściwości mieszanki użytej do budowy bieżnika. Zastosowanie tych rozwiązań w oponie Michelin Energy E3A pozwoliło obniżyć opory toczenia. Wpływa to zarówno na wydłużenie okresu eksploatacji, jak i na oszczędność zużycia paliwa, oraz redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Michelin ENERGY E3A 195/60 R16 - CENA
W sklepach internetowych najniższa cena za sztukę wynosi 382 zł.
Michelin ENERGY E3A - OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Opinie użytkowników znalezione na stronie sklepu internetowego oponeo.pl:
Jerzy, Ocena: 4,0/6
Szok. Hałas nie do zniesienia. Jazda już na bardzo małych prędkościach jak po tarce. Niske tony dudnienia bardzo nieprzyjemne dla ucha. Czuję się jakbym miał w samochodzie dodatkowy, hałasujący silnik. Już przy małych prędkościach nie słychać dobrze radia lub pasażera. Opony zimowe bez porówwnania bardziej ciche. Poprzednio miałem opony letnie Michelin MTX i były nieporównywalnie cichsze. Dopiero przy predkości 130 - 150 km/h słyszalne było lekkie rytmiczne, lecz delikatne dudnienie, co porzednio kojarzyłem raczej z zawirowaniami powietrza pod samochodem. Powyżej tej prędkości dudnienie zanikało. Czy opisane wady wynikają z faktu, że opony te produkowane są w Hiszpanii i do rozmiarów poniżej 175 stosowane są inne komponenty? Poradźcie na co mam je zamienić, bo chyba będę musiał ich się pozbyć.
Cezary, Ocena: 5,0/6
Postaram się pokrótce opisać te oponki, otóż w warunkach wiosna - lato - jesień rewelacja. Bardzo dobre oponki na suchej jak również mokrej nawierzchni. W zasadzie nie powinienem opisywać jej cech w warunkach zimowych, bo nie jest oponą zimową, ale którejś zimy spotkał mnie atak silnych opadów śniegu w alpach. Oponki te na śniegu jak na letnie bardzo ładnie sobie radziły (ruszanie pod górkę!!!) natomiast na powierzchni śnieg - woda już gorzej, ale jak wspomniałem nie ta kategoria. Ogólnie oponki bardzo dobre, ciche, nie wpadają w poślizgi (ale nie lubią pasów, zwłaszcza mokrych !!!- chlorokauczukowa farba...). Polecam zwłaszcza, że cena nie jest wygórowana.
Użytkownik, Ocena: 5,0/6
Bardzo dobra opona. Od momentu założenia po 3000 km ponowne przeważanie kół (po dopasowaniu opon). Doskonała trakcja na suchej i mokrej nawierzchni. Bardzo pewne prowadzenie - w deszczu na autostradzie przy 210 km/h auto jedzie jak po sznurku, w upalne (+30) dni nie "myszkuje" po drodze przy dużych prędkościach. Po 30.000 km nie widać po oponach przebiegu - warunek zbieżność! Pojeżdzą jeszcze kolejne 30.000 bez problemu. Bardzo ekonomiczny zakup jeżeli przeliczymy dystans jaki pokonują. Małe opory toczenia - przekłada się to bardzo ekonomiczną jazdę w granicach do 110 km/h. Polecam.
Mazur, Ocena: 4,0/6
Opona bardzo dobrze zachowuje sie na mokrej drodze. Wjechanie w kaluze nawet przy znaczej predkosci nie spowoduje utraty panowania nad pojazdem. Ladnie trzyma sie drogi na zakretach zarowno na suchej, jak i mokrej drodze. Kolein przez pierwsze 20 tysiecy kilometrow nie odczuwalem w ogole. Potem powoli dawaly o sobie znac, jednak minimalnie. Opona po 3 sezonach kwalifikowala sie dopiero do wymiany (jak na tak miekka opone, to prawdziwy sukces). Polecam ogromnie kazdemu, komu zalezy na bezpieczenstwie. Obecnie zakupilem opony goodyear w celu ich przetestowania. Jesli sie nie sprawdza, powroce do michelin energy.