Opona Michelin ENERGY E3A 185/55 R15 - OPIS PRODUCENTA
Indeks prędkości: H - max 210 km/h
Indeks ładowności: 82 - max 475 kg
Asymetryczna rzeźba bieżnika Michelin Energy E3A ma za zadanie zapewnić odpowiednią trakcję, zarówno na suchych, jak i na mokrych nawierzchniach. Zewnętrzna strona jest sztywniejsza i ma mniej nacięć niż wewnętrzna. Taka konstrukcja opon Michelin Energy E3A zapewnia zmiany kształtu odcisku opony na zakrętach i lepszą przyczepność w każdych warunkach.
W oponie Michelin Energy E3A wprowadzono wzmocnienia w postaci dwóch rodzajów opasania: „0 stopni”, które ma poprawiać parametry jezdne w zakresie sterowności oraz NRS, które niweluje ryzyko poślizgu bocznego i powoduje zwiększenie trwałości opony. Efekt ten jest wzmacniany przez właściwości mieszanki użytej do budowy bieżnika. Zastosowanie tych rozwiązań w oponie Michelin Energy E3A pozwoliło obniżyć opory toczenia. Wpływa to zarówno na wydłużenie okresu eksploatacji, jak i na oszczędność zużycia paliwa, oraz redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Michelin ENERGY E3A 185/55 R15 - CENA
W sklepach internetowych najniższa cena za sztukę wynosi 403 zł.
Michelin ENERGY E3A - OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Opinie użytkowników znalezione na stronie sklepu internetowego oponeo.pl:
Marcin, Ocena: 4,0/6
Na wcześniej używanych oponach Michelina tzn Pilot Primacy 195/65/R15 przejechałem ponad 50 tys km... i nawiasem mówiąc jest to fantastyczna opona do ostatniego milimetra bieżnika... Energy E3A bije ją zmniejszonymi oporami toczenia, co przekłada się na zmniejszone zużycie paliwa (ok 1 litra mniej na 100-tkę) i swoim zachowaniem na mokrej nawierzchni... wygląda może mało ciekawie, ale rekompensuje to fantastycznym zachowaniem auta na mokrej nawierzchni. Jedynym minusem do jakiego można się w tej oponie przyczepić to jej trwałość - przebieg 40 tyś dla niej to maximum... Polecam.
Sław, Ocena: 5,0/6
Auto kupiłem od Niemca. Firmowo miało takie same Micheliny, ale 195 z indeksem H. Niemiec zmienił na węzsze o tym samym indeksie. Jeździłem na różnych oponach. Te są rewelacyjne, w deszczu hamują przewidywalnie i równo. świetne na zakrętach. Nikomu nie polecam Hankoków (nie nadają się do żadnej jazdy), natomiast Dębica dobra na suchej nawierzchni, w deszczu i na zakrętach - ekstremalne doznania. Równie dobrze jeżdziło mi się w innych samochodach na Pirelli i Fuldzie, ale te pomimo mało efektownego wyglądu są niezłe.
mc, Ocena: 4,0/6
Opon używam drugi sezon. Niestety nie dotrwają do jego końca. Mimo, że jeszcze nie są całkiem zużyte nie odważę się kontynuować jazdy. Na mokrych polskich drogach, "wyposażonych" w koleiny jazda z bieżnikiem w granicach 2 mm staje się niebezpieczna. Generalnie oponki bardzo dobre. Ciche, komfortowe. Na mokrej nawierzchni mogłyby trzymać troszkę lepiej, przy hamowaniu mogą "popłynąć" - zaznaczam jednak, że jest to objaw po zużyciu opon w ok. 70 %. Prawdopodobnie kupię jeszcze raz Michelina (może Pilot).
rejestrator, Ocena: 3,0/6
Przejechałem na tych oponach cztery sezony "letnie", w sumie 170 tys km. Na suchej nawierzchni trzymają się nieźle. Niebezpieczne przy wchodzniu w zakręt na śliskiej nawierzchni czy podczas najechania kałuży przy sporej prędkości. Zrobiłbym jeszce na nich jak nic 50 tys km, ale guma z racji wieku już nie taka. Obecnie przesiadłem się na GOODYEAR Duragrip - na razie powiem tylko tyle, że są znacznie cichsze i lepiej trzymają się jezdni w każdych warunkach. Nie wiem jak z trwałością.