Opona Toyo Proxes CF-1 205/50 R15 - OPIS PRODUCENTA
Indeks prędkości: H - max 210 km/h
Indeks ładowności: 86 - max 530 kg
Do produkcji opony Toyo Proxes CF-1 205/50 R15 zastosowano zaawansowaną mieszankę gumową z siliką. Tworzywo jest bardziej odporne na ścieranie i nie traci swoich właściwości nawet w wysokich temperaturach. Dodatkowo poprawia osiągi podczas jazdy na śliskiej nawierzchni.
Opona Toyo Proxes CF-1 gwarantuje wysoką stabilność trakcji. Aby skrócić drogę hamowania, konstruktorzy umieścili na zewnętrznym żebrze opony specjalne nacięcia. Poprawiają one również rekcję na nagłe ruszanie oraz przyśpieszanie.
Opona Toyo Proxes CF-1 przeznaczona jest do samochodów osobowych średniej i wyższej klasy. Sprawdza się zarówno podczas jazdy w ruchu miejskim, jak i w trasie.
Toyo Proxes CF-1 205/50 R15 - CENA
W sklepach internetowych najniższa cena za sztukę wynosi 353 zł.
Toyo Proxes CF-1 - OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Opinie użytkowników znalezione na stronie sklepu internetowego oponeo.pl:
Z.G., Ocena: 5,0/6
Przejechałem na nich od kwietnia tego roku ok. 15 tys. km. - zużycie bieżnika ok. 1.2 mm - uważam, że to dobry wynik, tym bardziej, że jeżdżę szybciej (niekiedy znacznie) niż mówią przepisy, chociaż z rozsądkiem. Trzymanie w suchych zakrętach OK - w mokrych więcej niż dobre ; hamowanie na suchym OK - na mokrym potwierdzam opinie - ABS rzadko się włącza, efekt dobry, chociaż sytuacji awaryjnej nie miałem. Powinny być bardziej ciche (sugeruje to kształt bieżnika) przy średnich szybkościach, ale szum opon nie jest uciążliwy, później niknie na konto innych odgłosów. Jeśli ktoś chce jeździć na dobrych i w miarę tanich, ale niezbyt markowych oponach - to polecam.
TST, Ocena: 5,0/6
W zachowaniu na drodze są porównywalne z Nokianem NRHi, który właśnie skończył u mnie żywot ze względów technicznych (spękania, odpadający bieżnik, wyząbkowanie po trzecim sezonie). W zakrętach trzymają bardzo dobrze, przy bardzo ostrym hamowaniu ABS włącza się rzadko, wodę z kolein odprowadzają znakomicie. Troszkę szumią, ale bez dyskomfortu (przy wyższych prędkościach jest ciszej) - świetnie się wyważają. No i wierzę w napis na oponie "Made in Japan" (moje Nokiany pochodziły prawdopodobnie z Ukrainy, co chyba nie było zaznaczone na oponie...). Jak dotąd, godne polecenia. Acha, ochrona felgi dostępna tylko przy niższych profilach - w moim nie ma:(
soolek, Ocena: 3,8/6
Kupiłem te opony kierując się opiniami użytkowników w internecie. Nie wiem skąd się wzięły tak pozytywne opinie o tej oponie. Przejeździłem na nich ok 60 000 - 70 000 km, kupiłem je w 2007 roku. Na suchym zachowują się poprawnie jak większość opon, trochę hałasują, wydają charakterystyczny świst, mozna się do niego przyzwyczaić. Natomiast na mokrym jest tragedia. Przednionapedówką bardzo trudno szybko ruszyć, przy hamowaniu co rusz włącza się abs. Jęździłem audi 80 1.9 TDI o mocy 90 km więc problemy z ruszaniem szczególnie zastanawiają, buksowanie kół na 2-gim biegu na mokrej nawierzchni to standard. Jedyna zaleta tych opon to bardzo niska ścieralność, przejechałem na nich ok 70 000 km i pozostało jeszcze ok 3 - 4 mm bieżnika. Generalnie nie polecam, opona bardzo niebezpieczna na mokrym. Wcześniej jeździłem na Continental PremiumContact i Dunlop SP Sport 01 i obydwie były o wiele lepsze.
radekigor, Ocena: 5,0/6
W mojej karierze próbowałem już wielu opon, poprzez zdobywane po znajomości polskie, zachodnie używki. Czasy teraz przyszły takie, że z powodzeniem każdy może kupić opony jakie chce. Na Toyo przejeździłem jeden sezon. Powiem szczerze, nie miałem jeszcze takich opon, przyczepność na suchym super, na mokrym rewelacja, hałas też nieodczuwalny. Mieszkam w mieście gdzie główna ulica jest wyłożona kostką granitową, jak jest mokro, to wielu łapie dziwne figury i robi dziwne, śmieszne miny jak przy hamowaniu robi się krótko..., ja nie. Naprawdę rewelacyjnie trzymają się drogi. Nie mam w tym interesu, ale naprawdę polecam TOYO PROXES CF-1