Opona Michelin CrossClimate w przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi w lecie i zimie są wynikiem technicznego kompromisu, uzyskała najwyższą klasę "A" przyczepności do mokrej nawierzchni. Wynik ten udało się uzyskać zarówno wg kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych.
Zobacz też: Oznaczenia opon: Jak czytać oznaczenia, jakie są indeksy, jak rozpoznać rozmiar
Połączenie technologii opon zimowych i letnich było do tej pory uważane za niemożliwe do zastosowania w jednej oponie. Okazuje się, że Michelin znalazł sposób dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów. Bieżnik to połączenie kierunkowej rzeźby z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D.
Opona została już poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje: TUV-Sud Product Service i DEKRA Test Center i UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one wysokie osiągi zarówno letnie jak i zimowe oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku.
Pytanie tylko, czy kierowcy przyzwyczajeni do sezonowej wymiany ogumienia, będą potrafili zaufać takiemu rozwiązaniu?