Koncepcja audi space frame (ASF) zaprezentowana przez Audi w 1993 roku na IAA we Frankfurcie rozpoczęła nową erę w dziedzinie konstrukcji samochodów. W następnym roku swoją światową premierę na Genewskim Salonie Samochodowym miała seryjna wersja Audi A8 z nadwoziem wykonanym właśnie w tej technologii.
Audi space frame jest strukturą ramową o wysokiej wytrzymałości, składającą się z blach, profili wytłaczanych i odlewów ciśnieniowych. Specjaliści z Neckarsulm opracowali dla space frame specjalne stopy z metali lekkich i technologie procesowe, udoskonalone przy drugiej generacji. Obok spawania i klejenia po raz pierwszy w przemyśle motoryzacyjnym zastosowano nity tłoczone.
Po A8 pojawiły się kolejne modele o konstrukcji ASF, takie jak Audi A2, Audi TT, Lamborghini Gallardo oraz sportowe Audi R8. Do dnia dzisiejszego załoga z Neckarsulm wyprodukowała ponad 400 000 samochodów w aluminiowej "szacie". Obecnie Audi jest nadal jedynym producentem samochodów stosującym aluminium w technologii space frame przy produkcji wielkoseryjnej.
Druga generacja audi A8 pojawiła się na rynku w 2002 roku i miała najlżejszą karoserię w swojej klasie. Struktura obecnego nadwozia A8 waży 22 kg, o 43 mniej niż tego samego typu nadwozie wykonane ze stali. W 2003 roku "ósemka" otrzymała "European Car Body Award", najważniejszą europejską nagrodę za innowacyjność w dziedzinie budowy nadwozi.
Techniki produkcji są przez cały czas optymalizowane i pozwalają teraz na zamontowanie większych wielofunkcyjnych elementów odlewanych ciśnieniowo oraz profili wytłaczanych. Umożliwiło to znaczne zmniejszenie liczby elementów potrzebnych do wykonania karoserii. Produkcja uległa przyspieszeniu, a dzięki zoptymalizowanym dużym węzłom karoserii odlewanym z aluminium i profilom wytłaczanym nadwozie stało się jeszcze sztywniejsze, a co za tym idzie - bezpieczniejsze.
Lekka konstrukcja nadwozia pozwoliła na redukcję zużycia paliwa, co z kolei wyraźnie przyczynia się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Doskonała sztywność najnowszego A8, polepszona o 61 procent w stosunku do jego poprzednika, jest wyraźnie odczuwalna przez kierowcę jako poprawa dynamiki i komfortu. Jest to zdecydowanie najbardziej sportowa luksusowa limuzyna na świecie.