Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron

i

Autor: Marek Adamowicz Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron

Przywileje dla samochodów elektrycznych i hybrydowych w Polsce. W tych miastach możesz liczyć na ułatwienia

2015-07-13 18:04

Właściciele aut hybrydowych oraz elektrycznych mogą liczyć w Polsce na jakieś korzyści z posiadania takich pojazdów? Okazuje sie, że tak. W kilku polskich aglomeracjach wprowadzono specjalne udogodnienia, z myślą o kierowcach niskoemisyjnych maszyn. Jakie to przywileje? Które miasta oferują ułatwienia?

Polskie miasta dołączają do szybko rosnącej grupy światowych metropolii, które premiują właścicieli aut przyjaznych środowisku. Przywileje obejmują nie tylko uprawnienia do wjazdu w strefy z ograniczonym ruchem. Właściciele takich aut mogą bezpłatnie korzystać ze stacji szybkiego ładowania, czy są zwolnieni z opłat za parkowanie, niezależnie od czasu i miejsca swego postoju.

Każde miasto indywidualnie podchodzi do takich udogodnień, dlatego posiadając hybrydę lub elektryka, dobrze jest się zapoznać z obowiązującymi przepisami w danym mieście. Zwykle taki samochód musi mieć stosowną plakietkę, informującą kontrolerów o abonamencie zwalniającym z opłaty.

Warszawa

Posiadacze samochodów o napędzie elektrycznym i hybrydowym, zarejestrowanych w Warszawie, mogą wjechać przykładowo do strefy Traktu Królewskiego. Muszą posiadać jednak identyfikator wydany przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie, na podstawie zarządzenia Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy.

Sprawdź tu: Identyfikator TK - Zarząd Dróg Miejskich Warszawa

Wrocław

Mieszkańcy Wrocławia, którzy zdecydowali się na zakup samochodów elektrycznych lub hybrydowych, mogą bezpłatnie korzystać ze stacji szybkiego ładowania. Są zwolnieni całkowicie z opłat za parkowanie w strefach B i C oraz, ale za strefę A muszą już płacić (ceny abonamentu typu "E" wynoszą: 3 dni 1 zł, miesiąc 10 zł, pół roku 50 zł, rok 100 zł).

Gdańsk

Podobnie w Gdańsku kierowcy hybryd i elektryków mogą bezpłatnie korzystać ze stacji szybkiego ładowania i są zwolnieni z opłat za parkowanie niezależnie od czasu i miejsca swego postoju.

Sprawdź tu: Uchwała Rady Miasta Gdańsk w sprawie strefy płatnego parkowania

Toruń

Takie przepisy jak w Gdańsku obowiązują również w Toruniu. Opłaty nie są naliczane ani za parkowanie w strefie nią objętą, ani za użytkowanie stacji szybkiego ładowania.

Sprawdź tu: Uchwała Rady Miasta Toruń w sprawie strefy płatnego parkowania

Katowice

Posiadacze samochodów elektrycznych lub hybrydowych mają prawo bezpłatnie korzystać ze stacji szybkiego ładowania oraz parkować bezpłatnie w Katowicach, w strefach objętych opłatą.

Sprawdź tu: Uchwała Rady Miasta Katowice w sprawie strefy płatnego parkowania

Kraków

Przejazd bus pasami, czy wjazd do wybranych stref ograniczonego ruchu. Te przywileje czekają na właścicieli aut o napędzie elektrycznym i hybrydowym w Krakowie. Kwestia parkowania to stosowny abonament typu E, który jest o połowę tańszy od standardowego dla tradycyjnych aut spalinowych (abonament typu "E" to koszt 100 zł za rok).

Szczecin

Symboliczna opłata za parkowanie aut elektrycznych oraz hybrydowych jest pobierana w Szczecinie.

Sprawdź tu: Uchwała Rady Miasta Szczecin w sprawie strefy płatnego parkowania

Tarnów

Podobnie jak w Szczecinie, niewielka opłata za parkowanie hybryd i elektryków jest pobierana w Tarnowie

Sprawdź tu: Uchwała Rady Miejskiej w Tarnowie w sprawie stref płatnego parkowania

Programy przyjazne środowisku w polskich miastach są cały czas stopniowo rozwijane. Największym problemem w przypadku aut zasilanych tylko energią elektryczną, jest wciąż zbyt marna infrastruktura ładowania takich pojazdów.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku