Polski Związek Motorowy długo opierał się zmianom w regulaminie. Zakaz startu dla aut wyposażonych w instalację gazową wynikał prawdopodobnie z krążących mitów o rajdówkach eksplodujacych podczas kraksy. Biorąc pod uwagę liczbę pojazdów na polskich drogach z LPG, trudno było w to uwierzyć.
PZM dokonał zmian w regulaminie w marcu 2012 roku – zakazy w kategoriach Sprint, Super Sprint oraz KJS zostały zniesione.
Zobacz też: Fiat Tipo z fabryczną instalacją LPG - polski CENNIK
Innym mitem krążącym wśród kierowców jest pogorszenie osiągów w czasie zasilania silnika gazem. Przy poprawnie założonej i wyregulowanej instalacji trudno jednak mówić o zauważalnych różnicach w przyspieszeniu czy elastyczności. Wystarczy spojrzeć na wyniki Marcina Dziewiątkowskiego, kierowcy rajdowego STAG Rally Team, który zdobył drugie miejsce w cyklu Samochodowych Mistrzostw Białegostoku 2016.
Choć Polski Związek Motorowy zmienił zapisy w regulaminie, niektóre kluby sportowe dalej mogą zakazywać startów aut z gazem w organizowanych przez siebie imprezach. Wtedy konieczny będzie demontaż butli. Wydaje się jednak, że wyparcie tego typu ograniczeń to tylko kwestia czasu.