15 sierpnia 2015 roku, zaczęło obowiązywać rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 2 lipca br., które zmieniło inne rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych. Stare zapisy tego ostatniego stały na przeszkodzie, aby możliwe było legalne zarejestrowanie samochodu z kierownicą po prawej stronie. Wszystko przez brak wytycznych dla diagnostów przy przeprowadzaniu badań, które są konieczne do zarejestrowania takiego auta w Polsce.
Zobacz też: Poradnik - Jak zarejestrować "anglika" w Polsce
Nowe przepisy są efektem pozwu, jaki złożyła Komisja Europejska przeciwko Polsce. Zaczęły one obowiązywać 29 maja 2015 roku, ale okazało się, że powstała luka, która nowe przepisy skutecznie blokowała.
Przeczytaj też: Opłata recyklingowa zniesiona! Zobacz od kiedy!
Żeby "anglik" mógł legalnie poruszać się po polskich drogach, musi zostać przystosowany do naszych dróg. Przednie reflektory oraz lusterka zewnętrzne muszą zostać wymienione na takie, które są przystosowane do ruchu prawostronnego. Prędkościomierz takiego auta, musi również pokazywać prędkość w km/h (lub równocześnie z mph) - w Anglii prędkość skalowana jest w mph. Do 15 sierpnia diagności, którzy przeprowadzali badania techniczne takich auta, uznawali je za pojazdy posiadające usterkę uniemożliwiającą dopuszczenie do ruchu (niezadowalający stan techniczny).
Zatem nie ma już żadnych przeszkód prawnych, aby nie było możliwości legalnego zarejestrowania samochodu z kierownicą po prawej stronie.