Silnik sprawny zimą

i

Autor: Materiały Prasowe

Miej pewność, że uruchomisz silnik na mrozie

2018-11-27 0:00

Mroźna aura nie sprzyja kierowcom i nie chodzi tu jedynie o śliskie drogi, ale również o problemy z codzienną eksploatacją samochodu. Najbardziej przeraża nas myśl, że po mroźnej nocy silnik po prostu może nie odpalić. Na taką sytuację mniej są narażone samochody napędzane benzyną, a znacznie bardziej auta z silnikiem diesla. Pocieszające jest to, że wybór odpowiedniego paliwa może zapobiec kłopotom.

Silnik będzie pracować prawidłowo nawet podczas srogiej zimy, jeśli zatankujemy właściwe paliwo, które radzi sobie z niskimi temperaturami. Kierowcy powinni zwrócić uwagę na wartość temperatury blokady zimnego filtra w paliwie, które wlewają do baku. Można to zrobić, przeglądając na stacji świadectwo jakości, które opisuje właściwości dostępnego oleju napędowego. Wielu z nas tankuje w pośpiechu, np. w drodze do pracy, dlatego często pomija tę czynność. Warto wiedzieć, że od 16 listopada do końca lutego diesel dostępny na wszystkich polskich stacjach paliw musi mieć temperaturę blokady zimnego filtra (TBZF) nie mniejszą niż -20°C. Te poprawione własności niskotemperaturowe dają większe bezpieczeństwo prawidłowego działania silnika pomimo ujemnych temperatur. Kłopot w tym, że możemy nie wiedzieć, które paliwo jest właściwe. Na stacjach Shell możemy liczyć na poradę. „Jeśli ktoś zastanawia się, jakie paliwo wybrać, to nasi pracownicy na podjeździe zawsze służą pomocą” – mówi Rafał Molenda, dyrektor działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej Shell Polska.

Nieprzyjemne konsekwencje

„Jeśli zatankujemy paliwo o gorszych parametrach, a temperatura nagle spadnie, możemy rano mieć problem z uruchomieniem naszego diesla. Może być to spowodowane zapchaniem filtra paliwa przez kryształy parafin, które wytrącają się z oleju napędowego w niskich temperaturach.  Chcąc zapobiec nieprawidłowościom w pracy silnika warto wymienić filtr paliwa przed zimą, by zanieczyszczenia nie przyspieszyły potencjalnych problemów. Warto też tankować bak do pełna. Gdy mamy więcej paliwa, w baku jest mniej miejsca na parę wodną z powietrza, która skrapla się i może zamieniać się w lód, który także przyspiesza zapychanie filtra. Jeśli to możliwe, dobrze jest parkować w miejscach, które o poranku są nasłonecznione – wówczas temperatura paliwa będzie wyższa, a ilość parafin mniejsza” – mówi Marcin Rykała, specjalista ds. jakości paliw Shell Polska.

Skorzystaj z pomocy

Warto się zabezpieczyć na wypadek problemów z odpaleniem auta. Może się bowiem zdarzyć, że po przystanku na długiej trasie nie będziemy mogli go ponownie uruchomić. Winowajcą może być właśnie nieprawidłowe paliwo. „Jeśli należymy do programu Shell ClubSmart, nasz problem może się szybko rozwiązać. Uzyskamy bowiem darmową pomoc w ramach ubezpieczenia Car Assistance Allianz Assistance. To nie tylko wymiana rozładowanego akumulatora czy wymiana uszkodzonego koła, ale możemy także liczyć na wsparcie przy wymianie wadliwego paliwa. Aby uzyskać taką pomoc,   trzeba założyć konto na stronie shellsmart.com i dokonać transakcji o wartości powyżej 1 punktu Shell ClubSmart w miesiącu poprzedzającym zgłoszenie. Kiedy spełnimy ten warunek, wystarczy zadzwonić na infolinię i podając swoje dane osobowe oraz numer karty Shell ClubSmart wezwać  „odsiecz” - mówi Anna Misiorowska z działu lojalnościowego Shell ClubSmart.

Silnik sprawny zimą

i

Autor: Materiały Promocyjne

Materiał Partnerski