Sprzedaż auta w dobie epidemii to niełatwe zadanie. Wielu potencjalnych klientów odkłada decyzje zakupowe na później, a o oględziny auta na żywo jest dziś znacznie trudniej. Z drugiej strony, nie brakuje osób, które rezygnują z leasingów i wynajmów długoterminowych i poszukują niedrogiego wozu, którym przejeżdżą niepewne czasy.
Pisaliśmy: Na to czekaliśmy! Darmowa usługa Historia Pojazdu ujawni prawdę o używanych autach z Niemiec
Jak przekuć sytuację kryzysową w szansę? Trzeba wyróżnić swoją ofertę spośród innych i pobawić się w sprzedawcę z krwi i kości! Oto 5 zasad, dzięki którym zwiększysz szansę na bezpieczną i skuteczną sprzedaż:
1. Zadbaj o obecność w sieci
Kartka za szybą może być skuteczną metodą sprzedaży. Jeśli Ci się poszczęści i sprzedajesz rzadkiego klasyka. W obecnej sytuacji, gdy przemieszczamy się znacznie mniej niż przed epidemią, lepiej zadbać o obecność w sieci. Nie ograniczajmy się do jednego portalu ogłoszeniowego. Pokażmy auto użytkownikom kilku stron www i używajmy mediów społecznościowych.
2. Zrób dobre zdjęcia
Siła dokładnych, wysokiej jakości zdjęć wciąż nie jest doceniana przez sprzedających. Z jednej strony, większość z nas zdaje sobie sprawę z tego, że ludzie "kupują oczami", z drugiej, zbyt często nie przykładamy się do właściwego pokazania samochodu na fotografiach. Zdarza się, że kupujący z góry odrzucają kiepsko zilustrowane ogłoszenia, nim jeszcze zagłębią się w szczegóły i opis. Jak zrobić dobre fotki? Przede wszystkim, róbmy je za dnia, gdy jest jasno, ale unikajmy ostrego słońca. Czasem lepiej schować się w cieniu, szczególnie gdy robimy zdjęcia wnętrza. Nie nakładajmy filtrów ani nie próbujmy na siłę ulepszać ani modyfikować materiału, który jest już wstępnie obrobiony przez nasz telefon lub kompaktowy aparat cyfrowy.

i
3. Pokaż swój samochód podczas wideoprezentacji
Zdjęcia potrafią przyciągnąć uwagę, ale gdy zainteresowanie ofertą robi się poważne, wielu potencjalnych kupujących chciałoby móc obejrzeć auto na żywo. Gdy warunki nie sprzyjają spotkaniom, a my chcemy unikać kontaktu z innymi, pozostaje nam oprowadzić klienta po samochodzie "zdalnie", przez internet. Obecne możliwości prowadzenia transmisji na żywo i nagrywania materiału wideo za pomocą smartfona, czynią tworzenie wideoprezentacji prostym jak nigdy dotąd. Jeśli mamy na to czas, warto nagrać taki film zawczasu i podlinkować go w ogłoszeniu.
4. Podziel się umową z klientem
Co zrobić, by przyspieszyć transakcję i ograniczyć spotkanie z klientem do przekazania pieniędzy? Zmniejszymy ryzyko zarażenia, gdy wyślemy kupującemu wzór umowy jeszcze przed transakcją. Gdy klient będzie miał okazje zapoznać się z dokumentami w spokoju, przekazanie auta powinno się odbyć szybko i sprawnie. A o to przecież chodzi w obecnych warunkach.
5. Zawieź auto do kupującego
Jeśli mamy kogo poprosić o pomoc, nie wahajmy się zaproponować kupującemu transportu auta pod dom. W dzisiejszych uwarunkowaniach, może się to okazać mocnym argumentem przemawiającym za naszą ofertą. Nie patrzmy na to jak na desperację, a jako uprzejmość. Taka usługa z naszej strony będzie również argumentem w negocjacjach. Jeśli nie chcemy za bardzo schodzić z ceny, możemy zaoferować transport auta w zamian.
i