Sprzedaż auta w dobie epidemii to niełatwe zadanie. Wielu potencjalnych klientów odkłada decyzje zakupowe na później, a o oględziny auta na żywo jest dziś znacznie trudniej. Z drugiej strony, nie brakuje osób, które rezygnują z leasingów i wynajmów długoterminowych i poszukują niedrogiego wozu, którym przejeżdżą niepewne czasy.
Pisaliśmy: Na to czekaliśmy! Darmowa usługa Historia Pojazdu ujawni prawdę o używanych autach z Niemiec
Jak przekuć sytuację kryzysową w szansę? Trzeba wyróżnić swoją ofertę spośród innych i pobawić się w sprzedawcę z krwi i kości! Oto 5 zasad, dzięki którym zwiększysz szansę na bezpieczną i skuteczną sprzedaż:
1. Zadbaj o obecność w sieci
Kartka za szybą może być skuteczną metodą sprzedaży. Jeśli Ci się poszczęści i sprzedajesz rzadkiego klasyka. W obecnej sytuacji, gdy przemieszczamy się znacznie mniej niż przed epidemią, lepiej zadbać o obecność w sieci. Nie ograniczajmy się do jednego portalu ogłoszeniowego. Pokażmy auto użytkownikom kilku stron www i używajmy mediów społecznościowych.
2. Zrób dobre zdjęcia
Siła dokładnych, wysokiej jakości zdjęć wciąż nie jest doceniana przez sprzedających. Z jednej strony, większość z nas zdaje sobie sprawę z tego, że ludzie "kupują oczami", z drugiej, zbyt często nie przykładamy się do właściwego pokazania samochodu na fotografiach. Zdarza się, że kupujący z góry odrzucają kiepsko zilustrowane ogłoszenia, nim jeszcze zagłębią się w szczegóły i opis. Jak zrobić dobre fotki? Przede wszystkim, róbmy je za dnia, gdy jest jasno, ale unikajmy ostrego słońca. Czasem lepiej schować się w cieniu, szczególnie gdy robimy zdjęcia wnętrza. Nie nakładajmy filtrów ani nie próbujmy na siłę ulepszać ani modyfikować materiału, który jest już wstępnie obrobiony przez nasz telefon lub kompaktowy aparat cyfrowy.
3. Pokaż swój samochód podczas wideoprezentacji
Zdjęcia potrafią przyciągnąć uwagę, ale gdy zainteresowanie ofertą robi się poważne, wielu potencjalnych kupujących chciałoby móc obejrzeć auto na żywo. Gdy warunki nie sprzyjają spotkaniom, a my chcemy unikać kontaktu z innymi, pozostaje nam oprowadzić klienta po samochodzie "zdalnie", przez internet. Obecne możliwości prowadzenia transmisji na żywo i nagrywania materiału wideo za pomocą smartfona, czynią tworzenie wideoprezentacji prostym jak nigdy dotąd. Jeśli mamy na to czas, warto nagrać taki film zawczasu i podlinkować go w ogłoszeniu.
4. Podziel się umową z klientem
Co zrobić, by przyspieszyć transakcję i ograniczyć spotkanie z klientem do przekazania pieniędzy? Zmniejszymy ryzyko zarażenia, gdy wyślemy kupującemu wzór umowy jeszcze przed transakcją. Gdy klient będzie miał okazje zapoznać się z dokumentami w spokoju, przekazanie auta powinno się odbyć szybko i sprawnie. A o to przecież chodzi w obecnych warunkach.
5. Zawieź auto do kupującego
Jeśli mamy kogo poprosić o pomoc, nie wahajmy się zaproponować kupującemu transportu auta pod dom. W dzisiejszych uwarunkowaniach, może się to okazać mocnym argumentem przemawiającym za naszą ofertą. Nie patrzmy na to jak na desperację, a jako uprzejmość. Taka usługa z naszej strony będzie również argumentem w negocjacjach. Jeśli nie chcemy za bardzo schodzić z ceny, możemy zaoferować transport auta w zamian.