Park Assist to nic innego, jak system asystujący podczas parkowania pojazdu. Przez lata rozwiązanie to było udoskonalane i rozszerzane o kolejne funkcjonalności - od akustycznych sygnałów ostrzegawczych, przez komunikaty graficzne, po kierownicę obracającą się automatycznie i widok otoczenia z kamer. Dzięki tym rozwiązaniom pojazd częściowo automatycznie potrafi wjechać w wąskie miejsca parkingowe usytuowane równolegle lub prostopadle do jezdni, a jeśli trzeba potrafi też automatycznie przyhamować auto podczas tego manewru.
Park Assist wprowadził w 2006 roku Volkswagen w momencie, w którym kierownica mogła obracać się automatycznie. Dzięki temu rozwiązaniu manewr parkowania stał się jeszcze łatwiejszy. W ramach tego systemu samochód precyzyjnie jest wprowadzany w wyznaczone miejsce. Ocenę tego, czy dane miejsce postojowe jest odpowiednio duże, żeby w nie wjechać, wskazanie punktu, z którego należy rozpocząć manewr oraz obroty kierownicą bierze na siebie Park Assist. Kierowca musi jedynie wrzucać biegi i operować pedałami hamulca i przyspieszenia.
W najnowszej w wersji Park Assist 3.0 kilkanaście czujników ultradźwiękowych we współpracy ze złożonymi algorytmami potrafi zmierzyć i ocenić odległość samochodu od przeszkody do tego stopnia, że wystarczy zaledwie 80 cm ponad długość auta (w wersji 2.0 potrzeba 140 cm), żeby wjechać bezpiecznie wjechać w wolne miejsce.
WIDEO - zobacz jak działa system Park Assist