Wybrane roczniki i modele aut Koncernu Volkswagena z silnikami 1.6 TDI CR oraz 2.0 TDI CR emitują więcej tlenków azotu niż powinny. Takie jednostki wyprodukowane w latach 2009-2014 pracują w około 11 mln aut na całym świecie. Naprawa nie ogranicza się jednak tylko do korekt oprogramowania niespełniającego ekologicznych wymagań, ponieważ w przypadku jednostki 1.6 TDI potrzebna jest też ingerencja techniczna.
Kliknij: Tu sprawdzisz czy twój Volkswagen ma wadę programu
.
Naprawa silnika 2.0 TDI CR
W jednostce wysokoprężnej o pojemności 2.0 litra korekty ograniczają się do zmiany oprogramowania. Samochody, które zostaną przyjęte do serwisu w ramach akcji przywoławczej otrzymają nowy soft w komputerze sterującym. Szacowany czas takiej naprawy to około 30 minut.
.
Naprawa silnika 1.6 TDI CR
W przypadku jednostki o pojemności 1.6 litra korekty będą nieco dalej posunięte. Poza potrzebą przeprogramowania komputera, modernizacji będzie podlegać przepływomierz umiejscowiony w kolektorze dolotowym za filtrem powietrza. W przepływomierzu zainstalowana zostanie specjalna plastikowa strumienica, której celem będzie ustabilizowanie przepływu powietrza. To pociągnie za sobą precyzyjniejsze określanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej, co w konsekwencji przełoży się na właściwy proces spalania w cylindrach i obniżenie emisji spalin. W serwisie czas takiej naprawy zajmie mechanikom około jednej godziny.
.
Naprawa silnika 1.2 TDI CR
Odpowiednie środki techniczne dla 3-cylindrowego silnika o pojemności 1.2 litra, mają zostać przedstawione Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA) w najbliższych dniach.
Opisane zmiany zatwierdził Federalny Urząd Transportu Samochodowego w Niemczech. Modyfikacje te dotyczą samochodów przeznaczonych na rynek Unii Europejskiej.
.
WIDEO - tak Volkswagen będzie poprawiał silniki diesla EA 189