Konkurencyjnie też przedstawia się utrata wartości poszczególnych modeli. Firma EurotaxGlass's Polska przygotowała zestawienie dziesięciu "kompaktów" najlepiej trzymających wartość po trzech latach eksploatacji. Wzięto pod uwagę auta z silnikiem benzynowym o mocy około 100 KM. Po 36 miesiącach użytkowania najwyższą wartość w stosunku do ceny zakupu zachowała toyota auris 1,33 terra, która wyniosła 52,9 proc. Na drugim miejscu znalazł się peugeot 308 1,6 trendy (52,2 proc.), a najniższe miejsce na podium przypadło renault megane 1,6 expression (52,0 proc.). Kolejne miejsca zajęły kia cee'd 1,6 comfort (51,8 proc.), hyundai i30 1,6 comfort (51,7 proc.), mazda 3 1,6 comfort (51,4 proc.), skoda octavia 1,2 TSI Classic (51,0 proc.), VW golf VI 1,2 TSI trendline (50,9 proc.), seat leon 1,6 reference (50,0 proc.) i opel astra IV 1,6 enjoy (47,4 proc.)
Auta należące do segmentu C, powszechnie zwane kompaktami, należą do najpopularniejszych nie tylko na rynku polskim. Konkurencja jest bardzo duża. Obok popularnych przedstawicieli marek japońskich, niemieckich i francuskich w ostatnich latach pojawili się niczym specjalnie nieustępujący im reprezentanci producentów koreańskich. Konkurencyjnie też przedstawia się utrata wartości poszczególnych modeli. Firma EurotaxGlass's Polska przygotowała zestawienie dziesięciu "kompaktów" najlepiej trzymających wartość po trzech latach eksploatacji. Wzięto pod uwagę auta z silnikiem benzynowym o mocy około 100 KM. Po 36 miesiącach użytkowania najwyższą wartość w stosunku do ceny zakupu zachowała toyota auris 1,33 terra, która wyniosła 52,9 proc. Na drugim miejscu znalazł się peugeot 308 1,6 trendy (52,2 proc.), a najniższe miejsce na podium przypadło renault megane 1,6 expression (52,0 proc.). Kolejne miejsca zajęły kia cee'd 1,6 comfort (51,8 proc.), hyundai i30 1,6 comfort (51,7 proc.), mazda 3 1,6 comfort (51,4 proc.), skoda octavia 1,2 TSI Classic (51,0 proc.), VW golf VI 1,2 TSI trendline (50,9 proc.), seat leon 1,6 reference (50,0 proc.) i opel astra IV 1,6 enjoy (47,4 proc.)