Pandemia COVID-19 wywróciła świat do góry nogami, a daleko idące zmiany dotknęły również branży motoryzacyjnej. Poruszamy się znacznie mniej niż wcześniej, wciąż zamrożone są niektóre gałęzie gospodarki. Auta zamiast jeździć, często stoją. W obliczu nowej sytuacji, niektóre marki zdecydowały się na przedłużenie ochrony gwarancyjnej dla samochodów, w których miała się ona kończyć na dniach. Kto może liczyć na przedłużenie gwarancji?
Sprawdź: Gdzie kupisz najtańsze OC? Mieszkańcy tych miast ubezpieczają samochody najtaniej - RANKING
Jako pierwsza, pomocną rękę wyciągnęła Kia. Program przedłużenia gwarancji objął samochody, w których wygasa ona między 1 lutego, a 31 maja 2020 roku. Podobną zasadę wprowadził Hyundai, a w ślad za Koreą podążają marki ze Starego Kontynentu.
Mowa o markach należących do Grupy Volkswagen. Spokojem ducha przez dodatkowe 3 miesiące mogą cieszyć się Ci, których pojazdy marek Audi, Volkswagen i Porsche. Dotyczy to aut, których gwarancja miała skończyć się w okresie od 1 marca do 31 maja 2020. Podobne zasady obowiązują w przypadku aut użytkowych Volkswagena.
Pisaliśmy: Koronawirus w Polsce. Pracownicy Forda sami zabiorą twoje auto do serwisu i nagrają wideo z oględzin
Ułatwienia również dla klientów innych marek
Toyota zapewnia, że w przypadku wystąpienia usterki w aucie, w którym kończy się gwarancja, każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie. Jeśli w naszym aucie coś nie gra, do czasu diagnozy w serwisie bieg gwarancji ulegnie zawieszeniu.
Również w przypadku marek, które nie zdecydowały się na wydłużenie ochrony gwarancyjnej możemy liczyć na ułatwienia i nowe rozwiązania w zakresie dokonywania rutynowych i nieplanowanych czynności serwisowych. W większości serwisów możemy zdecydować się na usługi door-to-door. Takie rozwiązanie wprowadził parę tygodni temu Ford, a dziś zdecydować się na nie mogą klienci wybranych ASO Peugeot, Mitsubishi, Opel czy Citroen.
Każdy przypadek osobno zamierza rozpatrywać grupa FCA. W kwestii serwisowania aut marek Alfa Romeo, Jeep, Fiat i Abarth, a także z zapytaniami o wydłużenie interwałów serwisowych należy kontaktować się z dealerami lub importerem.