Ponad połowa rodziców jest zdania, że wypadki samochodowe stanowią największe zagrożenie dla bezpieczeństwa ich dzieci. Tym bardziej może niepokoić fakt, że wśród osób ankietowanych przez Biostat tylko połowa kupiła lub planuje dokonać zakupu fotelika przed narodzinami maleństwa. Powody takiej sytuacji są różne – czasem jest to brak środków finansowych, innym razem brak wystarczającej wiedzy na ten temat. Nest Bank będący marką stworzoną z myślą o całej rodzinie i chcący być dla niej opiekunem, postanowił temu zaradzić. Zainaugurował kampanię Superfotelik - Chroni na bank! Ma ona uświadomić rodzicom, jak ważne dla zdrowia i życia ich dziecka jest prawidłowe korzystanie z bezpiecznego fotelika samochodowego już od pierwszych dni życia maleństwa. Celem kampanii jest też popularyzowanie wiedzy o tym, jakie kryteria powinien spełniać bezpieczny fotelik.
Pieniądze nie są już problemem
Nest Bank uruchomił specjalny kredyt*, by umożliwić każdej polskiej rodzinie zakup fotelika samochodowego, który zapewni dziecku odpowiednią ochronę. Darmowy kredyt, bez oprocentowania i prowizji otrzymają wszyscy, którzy przedstawią dowód zakupu nowego fotelika samochodowego o wartości min. 80% kwoty kredytu (nie mniej niż 500 zł) w terminie 60 dni od dnia zawarcia umowy kredytowej. Maksymalna kwota pożyczki wynosi 2000 zł i można ją spłacać w niskich miesięcznych ratach. Po spełnieniu warunków promocji oddajemy dokładnie tyle, ile pożyczyliśmy. – Nasz bank koncentruje się na potrzebach rodzin, a jedną z najważniejszych jest bezpieczeństwo dzieci. – mówi Bartosz Chytła, pierwszy wiceprezes zarządu Nest Banku.
Ważne decyzje
Połowa wakacji już za pasem, rusza więc kolejna tura wyjazdów. Na drogach będzie coraz tłoczniej. Aby bezpiecznie dotrzeć na miejsce wypoczynku, przed podróżą należy sprawdzić, czy fotelik samochodowy pasuje do wzrostu i wagi dziecka. Badania pokazują**, że wiedza na temat przewożenia dzieci jest wśród rodziców wciąż bardzo niska, choć ponad 40 procent biorących udział w badaniu deklaruje, że w pierwszym roku życia dziecka wozi je samochodem aż 2-3 razy w tygodniu. Niestety są osoby, które w ogóle nie korzystają z fotelika na krótkich trasach, a co czwarty ankietowany przyznaje, że kupił go w Internecie, bez wcześniejszego sprawdzenia, czy jest odpowiednio dobrany do dziecka oraz samochodu. Niemal 2/3 rodziców nie montuje fotelika w samochodzie przed dokonaniem zakupu, a blisko połowa jest skłonna nabyć używany egzemplarz, jeśli zna jego wcześniejszych właścicieli. – Oszczędność czasu i pieniędzy płynąca z zakupów w Internecie jest w tym przypadku złudna – komentuje wyniki badania partner merytoryczny kampanii, Paweł Kurpiewski z fotelik.info. – Od lat edukuję, żeby zakup był doborem indywidualnym, bo fotelik, żeby chronił podczas wypadku, musi pasować i do dziecka, i do samochodu - dodaje.
Po pierwsze bezpieczeństwo
– Kampania Superfotelik – chroni na bank! ma pomóc rodzicom w zapewnieniu bezpieczeństwa zarówno w podróży, jak i w finansowaniu bezpiecznych rozwiązań. Jesteśmy skoncentrowani na potrzebach rodzin i to dla nich będziemy rozwijać ofertę przyjaznych produktów bankowych, na których mogą polegać – mówi Maciej Pichlak, Dyrektor Marketingu.
Partnerem merytorycznym kampanii jest wspominane już wcześniej fotelik.info.
W akcję zaangażowali się również znani rodzice: Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel– Jestem mamą i bezpieczeństwo moich dzieci, jest dla mnie najważniejsze – mówi Katarzyna Cichopek, ambasadorka kampanii. – Cieszymy się, że w ramach kampanii Superfotelik – chroni na bank! możemy pokazać innym rodzicom, na co należy zwrócić uwagę, by dziecko było właściwie przewożone – dodaje Marcin Hakiel.
Akcję patronatem merytorycznym objął Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT). Kampanię wspierają Karol Zielonka, Zastępca Dyrektora ds. Badań oraz Paweł Posuniak, Kierownik Laboratorium Bezpieczeństwa Pojazdów, uznani praktycy z zakresu bezpieczeństwa pojazdów i biomechaniki, którzy dostarczają specjalistycznej wiedzy na temat rzeczywistej sytuacji podczas wypadków. Ekspertem ze strony Komendy Stołecznej Policji jest podkomisarz Robert Opas, który na co dzień obserwuje skutki nieodpowiedniego zabezpieczenia dzieci przed wypadkami samochodowymi.
-
5 zasad SuperfotelikaW ramach kampanii eksperci w dziedzinie bezpieczeństwa dzieci w samochodach z serwisu fotelik.info opracowali materiały informacyjne, w których zostało przedstawionych 5 zasad, którymi należy się kierować zarówno przed, jak i po dokonaniu zakupu: 1. Dobierz fotelik do wagi, wzrostu i wieku dziecka. Unikaj fotelików z szerokim zakresem wagowym, np. 9–36 kg! Więcej informacji na stronie www.superfotelik.pl |
*Kredyt oferowany na warunkach określonych w regulaminie promocji „FOTELIK”. Promocja trwa od 13.06.2017 do odwołania na zasadach określonych w regulaminie promocji. Udzielenie oraz wysokość kredytu uzależnione są od pozytywnej oceny zdolności kredytowej osoby wnioskującej. Szczegóły dot. kredytu, w tym regulamin promocji, są dostępne na www.nestbank.pl oraz w placówkach Nest Banku.
Uczestnikami promocji są konsumenci, którzy zawrą umowę kredytu oraz zaakceptują warunki regulaminu promocji. Uczestnik, który w ciągu 60 dni od dnia zawarcia umowy kredytu zakupi fabrycznie nowy dziecięcy fotelik samochodowy oraz potwierdzi jego zakup spełniając warunki określone w regulaminie promocji, nie zapłaci odsetek umownych od kredytu oraz prowizji za udzielenie kredytu. Maksymalna kwota kredytu wynosi 2000zł.Wartość zakupionego w ramach promocji fotelika nie może być niższa, niż 80% całkowitej kwoty kredytu oraz nie niższa, niż 500 zł. Jeżeli uczestnik nie spełni warunków promocji, udzielony kredyt będzie oprocentowany na zasadach określonych w regulaminie promocji wg stałej stawki, nie wyższej niż 9,4% rocznie.
Informacje dla reprezentatywnego przykładu: Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 0%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 600zł, całkowita kwota do zapłaty 600 zł, oprocentowanie stałe 0%, całkowity koszt kredytu 0zł, (w tym: prowizja bankowa 0 zł, odsetki 0 zł, ubezpieczenie 0 zł), 10 miesięcznych równych rat w wysokości 60 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 02.06.2017 na reprezentatywnym przykładzie.
Informacje dla oferty kredytu przy założeniu, że uczestnik nie spełni warunków promocji: Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 4,9%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 600 zł, całkowita kwota do zapłaty 613,23 zł, oprocentowanie stałe 9,4%, całkowity koszt kredytu 13,23 zł, (w tym: prowizja bankowa 0 zł, odsetki 13,23 zł, ubezpieczenie 0 zł), raty w kwotach: 3 raty w wys. 60zł oraz 7 rat po podwyższeniu oprocentowania w wys. 61,89zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 02.06.2017.
Nest Bank SA z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 39a, 02-672 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000030330, REGON 010928125, NIP 526-10-21-021, z pokrytym w całości kapitałem zakładowym wynoszącym 314.937.000 zł
(**Badanie opinii dotyczące fotelików samochodowych, zrealizowane metodologią CATI na 900 respondentach, wykonane przez firmę Biostat na potrzeby kampanii Superfotelik.)