Umyj całe auto
Odwilż to większa wilgotność powietrza, a więc zwiększona podatność blach na korozję. Niezbędna jest porządna kąpiel na myjni. Auto należy umyć nie tylko z wierzchu, ale też od spodu, a następnie dokładnie osuszyć. Należy zabezpieczyć się przed skutkami kolejnych mrozów. W tym celu wycieramy dokładnie uszczelki drzwiowe i smarujemy je środkiem zapobiegającym przymarzaniu do nadwozia. Smarujemy wkłady zamków, czyli bębenki. Umyte i osuszone aluminiowe felgi spryskujmy preparatem, który ochroni je przed działaniem soli.
Przesmaruj cięgna
Cięgna, które pod wpływem ujemnej temperatury zamarzały, uniemożliwiając otwarcie zamków pokryw w samochodzie, trzeba dokładnie przesmarować. Do tego celu przydają się preparaty o właściwościach penetrująco-smarujących (WD 40 i podobne), które jednocześnie wypierają wilgoć. Wstrzykiwanie do wnętrza pancerza porcji środka ułatwia cienka plastikowa rurka zakładana na dyszę pojemnika. Cięgna najlepiej przesmarować o ile to możliwe z obu końców.